Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/39033
Title: Öğretmenlerin motivasyon düzeylerinin incelenmesi (Çal İlçe örneği)
Keywords: Eğitim-öğretim
öğretmen
motivasyon
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Bu araştırmada, eğitim öğretim uygulamalarının merkezinde yer alan öğretmenlerin motivasyon düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nicel bir çalışma olarak tasarlanmış ve “tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2021– 2022 eğitim öğretim yılında Denizli ili Çal İlçesi Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı resmi okullarda görev yapan öğretmenler oluşturmuş, “eleman örnekleme” yöntemiyle belirlenen 140 öğretmenden veriler toplanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Polat (2010) tarafından oluşturulan “Öğretmen Motivasyon Ölçeği” kullanılmıştır. Verilere uygulanan parametrik analizlerden elde edilen sonuçlara göre, öğretmenlerin içsel motivasyon düzeylerinin dışsal motivasyon düzeylerinden yüksek olduğu; öğretmenlerin motivasyon düzeylerinin cinsiyet, okul türü, branş ve öğrenim durumu gibi özelliklerine göre değişmediği sonucuna ulaşılmıştır. Bunun yanında, kırk yaş üstü öğretmenlerin iç motivasyon düzeylerinin otuz beş yaşından küçük öğretmenlere göre daha fazla olduğu sonucuna da ulaşılmıştır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/39033
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hülya TAŞ YL Proje.pdf1.21 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

186
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

1,444
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.