Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/39033
Title: | Öğretmenlerin motivasyon düzeylerinin incelenmesi (Çal İlçe örneği) | Keywords: | Eğitim-öğretim öğretmen motivasyon |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Bu araştırmada, eğitim öğretim uygulamalarının merkezinde yer alan öğretmenlerin motivasyon düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nicel bir çalışma olarak tasarlanmış ve “tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2021– 2022 eğitim öğretim yılında Denizli ili Çal İlçesi Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı resmi okullarda görev yapan öğretmenler oluşturmuş, “eleman örnekleme” yöntemiyle belirlenen 140 öğretmenden veriler toplanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Polat (2010) tarafından oluşturulan “Öğretmen Motivasyon Ölçeği” kullanılmıştır. Verilere uygulanan parametrik analizlerden elde edilen sonuçlara göre, öğretmenlerin içsel motivasyon düzeylerinin dışsal motivasyon düzeylerinden yüksek olduğu; öğretmenlerin motivasyon düzeylerinin cinsiyet, okul türü, branş ve öğrenim durumu gibi özelliklerine göre değişmediği sonucuna ulaşılmıştır. Bunun yanında, kırk yaş üstü öğretmenlerin iç motivasyon düzeylerinin otuz beş yaşından küçük öğretmenlere göre daha fazla olduğu sonucuna da ulaşılmıştır. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/39033 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Hülya TAŞ YL Proje.pdf | 1.21 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
186
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
1,444
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.