Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/39062
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖzçelik, Şeyma-
dc.contributor.editorSarıtaş, Emel-
dc.date.accessioned2022-02-17T07:58:10Z-
dc.date.available2022-02-17T07:58:10Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/39062-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Denizli ili Merkezefendi ve Pamukkale ilçelerindeki resmi ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin Covid-19 pandemi sürecinde geçilen uzaktan eğitime ilişkin görüşleri, yaşadıkları sorunlar ve bu sorunlara getirilen çözüm önerilerini araştırmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2021-2022 eğitim öğretim yılında Denizli ili Merkezefendi ve Pamukkale İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı resmi ilkokullarda görev yapan 15 gönüllü sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Bu araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda katılımcıların pandemi öncesinde uzaktan eğitim hakkında yeterli bilgiye sahip olmadıkları görülmüştür. Yüz yüze eğitimin yapılamadığı pandemi sürecinde uzaktan eğitimin eğitimdeki açığı kapatmakta işlevsel olduğu belirtilirken, işleyiş ve ölçme değerlendirme süreçlerinde büyük eksiklikler olduğu ortaya konulmuştur. Öğrencilerin internete erişim sorunu yaşadıkları, tablet, bilgisayar gibi cihaz eksiklikleri yaşandığı, velilerin deneyimsizliklerinden dolayı sorunların yaşandığı, derslere istenilen katılımın tam olarak sağlanamadığı sonucuna ulaşılmıştır. Buna karşın dersleri düzenli takip eden öğrenciler için de uzaktan eğitimin yararlı olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin sunduğu çözüm önerilerinde öğretmen, veli bilgilendirmelerinin yapılması gerektiği, öğretmenlere uzaktan eğitim hakkında eğitim verilmesi gerektiği, fırsat eşitliğini sağlamak için cihaz ve internet desteği sağlanması gerektiği görülmüştür.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSınıf öğretmenien_US
dc.subjectuzaktan eğitimen_US
dc.subjectcovid-19en_US
dc.titleCovid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitime ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri, yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerilerien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Şeyma Özçelik yüksek lisanas projesi son.pdf1.34 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

390
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

1,216
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.