Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/39063
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAkyüzlüer, Fatıma-
dc.contributor.authorAslan, Özlem-
dc.date.accessioned2022-02-17T10:28:22Z
dc.date.available2022-02-17T10:28:22Z
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/39063-
dc.description.abstractBu araştırma, Ege Bölgesinde bulunan Güzel Sanatlar Liselerinde (GSL) verilen bireysel ses eğitimi derslerinde karşılaşılan sorunlara yönelik öğretmen ve öğrenci görüşleri doğrultusunda ses eğitiminin genel amaçları, öğretme-öğrenme durumları ve değerlendirme aşamalarında mevcut durumların saptanarak daha işlevsel ve etkin hale getirilmesi, karşılaşılan problemlerin tespit edilmesi ve problemlere çözüm önerileri getirilmesi, ilgili eğitim kurumlarında verilen bireysel ses eğitimi derslerinin işleyiş ve etkinlik aşamalarının ortaya çıkarılması ve bu süreçlerde meydana gelen problemlere ışık tutması amacı ile yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Ege Bölgesinde bulunan yedi ildeki Aydın Yüksel YALOVA GSL, Denizli Hakkı DEREKÖYLÜ GSL, Muğla GSL, İzmir Işılay SAYGIN GSL, Manisa GSL, Kütahya Ahmet YAKUPOĞLU GSL ve Uşak Besim ATALAY Güzel Sanatlar Lisesinde bireysel ses eğitimi derslerine giren 9 öğretmen ve bireysel ses eğitimi dersini alan 169 öğrenci ile toplamda 178 katılımcı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Öğretmenler ve öğrenciler ile yapılan görüşmelerden elde edilen görüşme ve anket formları incelenerek, betimsel analiz yöntemi ile çözümlenmiştir. Öğretmen ve öğrencilerin verdikleri yanıtlar kodlanmış, ilgili temalar oluşturulmuştur. Elde edilen bulgular ile bireysel ses eğitimi dersine ilişkin; genel amaçları, öğretme-öğrenme durumları ve değerlendirme aşamalarında karşılaşılan güçlüklere yönelik görüş ve öneriler değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda Güzel Sanatlar Liselerinde bireysel ses eğitimi derslerine ayrılan sürenin büyük ölçüde yetersiz olduğu, eserlerin öğrenci ses registerleri açısından zorlayıcı olmasından kaynaklı repertuar eksikliğinin yaşandığı, dolayısıyla çeşitliliğin geliştirilmesi gerektiği, mutasyon döneminin öğrenme-öğretme aşamasında güç durumların ortaya çıkmasına sebebiyet verdiği ve özellikle bu ses değişim döneminin üzerinde önemle durulması gerektiği sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractThis research was carried out in line with the opinions of teachers and students regarding the problems encountered in the individual voice education courses given in Fine Arts High Schools in the Aegean Region, in the general objectives of voice education, teaching-learning situations and evaluation stages, determining the current situations and making them more functional and effective, and identifying the encountered problems and offering solutions to the problems, to reveal the functioning and effectiveness of the individual voice training courses given in the relevant educational institutions, and to shed light on the problems that occur in these processes. In the research, one of the qualitative research methods, case study was used. The sample of the study consists of a total of 178 participants, with 9 teachers who attend individual vocal education lessons and 169 students who take individual vocal education lessons in seven provinces Aydın Yüksel YALOVA Fine Arts High School, Denizli Hakkı DEREKÖYLÜ Fine Arts High School, Muğla Fine Arts High School, İzmir Işılay SAYGIN Fine Arts High School, Manisa Fine Arts High School, Kütahya Ahmet YAKUPOĞLU Fine Arts High School and Uşak Besim ATALAY Fine Arts High School in the Aegean Region. The data of the research were collected with a semi-structured interview form. By examining the interview and questionnaire forms obtained from interviews with teachers and students has been analyzed by the descriptive analysis method. The responses given by the teachers and students were coded and relevant themes were created. With the findings obtained, regarding the individual voice training course; Opinions and suggestions regarding general purposes, teaching-learning situations and difficulties encountered during evaluation stages were evaluated. As a result of the research, it was concluded that the time allocated to individual vocal education lessons in Fine Arts High Schools was largely insufficient, there was a lack of repertoire due to the difficulty of the works in terms of student voice registers, therefore, diversity should be developed, the mutation period caused the emergence of difficult situations in the learning-teaching phase and especially this period of voice change should be emphasized.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSes eğitimien_US
dc.subjectBireysel ses eğitimien_US
dc.subjectGüzel Sanatlar Liselerien_US
dc.subjectMutasyonen_US
dc.subjectRepertuvaren_US
dc.subjectVoice educationen_US
dc.subjectIndividual voice educationen_US
dc.subjectFine Arts High Schoolsen_US
dc.subjectMutationen_US
dc.subjectRepertoryen_US
dc.titleGüzel sanatlar liseleri bireysel ses eğitimi derslerinde karşılaşılan sorunlaren_US
dc.title.alternativeProblems encountered in fine arts high schools individual voice training lessonsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid677895en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Özlem Aslan.pdf1.24 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.