Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/39084
Title: Sınıf öğretmenlerinin benlik saygısı düzeyleri ile çokkültürlü eğitime ilişkin görüşleri arasındaki ilişki
Authors: Özer, İlke
Keywords: Benlik
çokkültürlülük
eğitim
öğretmen
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Bu çalışma Denizli ili genelinde 381 sınıf öğretmenden seçkisiz örneklem ile toplanan verilerin analizi ile oluşturulmuştur. Çalışmada öğretmenlerin benlik saygıları ile çokkültürlü eğitime ilişkin görüşleri ve kişisel değişkenlere göre durumu ile benlik saygılarınınçokkültürlü eğitimle ilişkisi araştırılmıştır. Araştırmada “ilişkisel tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırma “Seçkisizörnekleme” ile seçilen öğretmenlerin katılımı ile “ÇokkültürlüEğitim Tutum Ölçeği” ve “Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği” yardımıyla veriler toplanmıştır.Sınıf öğretmenlerinin benlik saygısı düzeylerinin bütün maddeler ve boyutlarda yüksek olduğu saptanmıştır. Yine öğretmenlerin çokkültürlü eğitime ilişkin görüşlerinin genel olarak orta seviyede olduğu saptanmış ve öğretmenlerin benlik saygılarının yüksek olmasına rağmen çokkültürlü eğitime ise temkinli durdukları tespit edilmiştir.Sınıf öğretmenlerinin benlik saygısı düzeylerine ilişkin görüşlerinin kıdem, cinsiyet, okuttuğu sınıf ve okulun sosyo-ekonomik durumuna göre farklılık göstermez iken yaş ve sınıftaki mülteci öğrenci sayısına göre farklılık gösterdiği saptanmıştır. Öğretmenlerin benlik saygılarının yaşa göre 41-50 yaş aralığındaki öğretmenler lehine yüksek ve sınıfındaki mülteci öğrenci sayısına göre ise mülteci öğrenci sayıları az olan sınıfların lehine yüksek olduğu ve sınıfta mülteci öğrenci sayısı arttıkça öğretmenlerin benlik saygılarına ilişkin ortalamalarının düştüğü sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin çokkültürlü eğitime ilişkin görüşlerinin cinsiyet, sınıf, okulun sosyo-ekonomik durumu ve sınıfındaki mülteci öğrenci sayısına göre farklılık göstermediği ancak yaş ve kıdeme göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Yaşa göre 41-50 yaş aralığındaki öğretmenlerin çokkültürlü eğitime ilişkin daha yüksek ortalamalara sahip oldukları ve kıdeme göre de 18-25 yıl kıdemi olan öğretmenlerin diğer gruplara göre daha yüksek ortalamalara sahip oldukları tespit edilmiştir.Öğretmenlerin benlik saygı düzeyleri ile çokkültürlü eğitime yönelik görüşleri arasında ilişki arasında anlamlı, ancak düşük seviyeli ve pozitif yönlü ilişki olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenlerin çokkültürlü eğitime ilişkin görüşleri ne kadar yüksek ise benlik saygılarının da o kadar yüksek olacağı sonucuna ulaşılmıştır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/39084
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
İlke ÖZER Proje.pdf1.31 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

124
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

266
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.