Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/39616
Title: | Okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ile mesleki adanmışlık tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi | Authors: | Keçelioğlu, Hatice | Keywords: | Örgütsel adalet mesleki adanmışlık okul yöneticisi öğretmen |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin örgütsel adalet algı düzeyleri ile mesleki adanmışlık tutum düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenerek ortaya konmasının amaçlandığı bu araştırmada; okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin örgütsel adalet algı düzeyleri ile mesleki adanmışlık tutum düzeyleri; okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin örgütsel adalet algı düzeyleri ile mesleki adanmışlık tutum düzeylerinin arasındaki ilişki ve bu iki değişkenin cinsiyet, yaş, medeni durum, mesleki kıdem, öğrenim durumu, çalışılan okul kademesi, çalışılan okuldaki görev süresi değişkenlerine göre istatistiksel olarak ,05 anlamlılık düzeyinde farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir.Araştırmanın evrenini 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Denizli İli Acıpayam, Merkezefendi ve Pamukkale ilçe merkezi ve köylerinde görev yapmakta olan okul yöneticileri ile öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Denizli İli Acıpayam, Merkezefendi ve Pamukkale ilçe merkezi ve köylerindeki Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı kamuya ait ilkokul, ortaokul ve lise düzeyi okullarda çalışan 50 okul yöneticisi ve 236 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmaya katılan yöneticilerin 12’si kadın, 38’i erkek; öğretmenlerin ise 146’sı kadın, 90’ı erkektir.Analizde kullanılan veriler; Kişisel Bilgi Formu; Niehoff ve Moorman’ın (1993) geliştirdiği, Gürbüz ve Mert’in (2009) Türkçe’ye çevirdiği Örgütsel Adalet Ölçeği; Kozikoğlu ve Senemoğlu (2018) tarafından geliştirilen Mesleki Adanmışlık Ölçeği kullanılarak elde edilmiştir.Verilerin analiz edilmesinde SPSS programından yararlanılmıştır. Ölçek kullanılarak elde edilen veriler; betimsel istatistikler, Sperman sıra farkları korelasyon testi,t-testi, Mann-Whitney U testi, tek faktörlü varyans analizi (ANOVA) ve Kruskal-Wallis H testi kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında; Denizli İli Acıpayam, Merkezefendi ve Pamukkale ilçelerinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı kamu okullarında çalışan okul yöneticilerinin örgütsel adalet algılarının ve mesleki adanmışlık tutumlarının çok olumlu düzeyde olduğu; okul yöneticilerinde bu iki değişkenin ilişkisinin orta düzey pozitif yönde anlamlı olduğu; bu iki değişkenin cinsiyet, yaş, medeni durum, mesleki kıdem, öğrenim durumu, çalışılan okul kademesi ve çalışılan okuldaki görev süresi değişkenlerine göre farklılaşmadığı; öğretmenlerin örgütsel adalet algılarının olumlu düzeyde olduğu, mesleki adanmışlık tutumlarının ise çok olumlu düzeyde olduğu; öğretmenlerde bu iki değişkenin ilişkisinin orta düzey pozitif yönde anlamlı olduğu; bu iki değişkenin cinsiyet, yaş, medeni durum, mesleki kıdem, öğrenim durumu, çalışılan okul kademesi ve çalışılan okuldaki görev süresi değişkenlerine göre farklılaşmadığı görülmektedir. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/39616 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Hatice KEÇELİOĞLU YL Proje.pdf | 1.33 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
106
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
116
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.