Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/39617
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorFidan, İdil-
dc.contributor.editorSüral, Serhat-
dc.date.accessioned2022-03-03T12:28:13Z
dc.date.available2022-03-03T12:28:13Z
dc.date.issued2022-01-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/39617-
dc.description.abstractBu araştırmada; okul öncesi dönemindeki öğrencilerin, dijital bağımlılıklarına ilişkin öğretmen görüşlerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırma nitel desende yürütülmüştür. Araştırmanın amacı doğrultusunda; 2021-2022 eğitim öğretim yılında Denizli il merkezindeki anaokullarında görev yapan 20 okul öncesi öğretmeniyle görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşmelerde; “dijital bağımlılığın oluşmasında; “aileden kaynaklanan nedenlere”, “çevresel nedenlere”, “dijital bağımlılığın öğrenciler üzerindeki olumsuz etkilerinin neler olduğuna” ve “dijital bağımlılığın engellenmesi için alınması gereken önlemlerin” neler olabileceği tespit edilmeye çalışılmıştır. Ulaşılan bulgular değerlendirilerek bir sonuca varılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre: Okul öncesi dönemindeki öğrencilerin dijital bağımlı olması noktasında; ailelerin iyi bir rol model olamaması, çocuklarına gereken ilgiyi gösteremeyip serbest bırakmaları ve yönlendirme noktasında yetersiz kalmaları etkili olmaktadır. Dijital bağımlılığa neden olan çevresel faktörler ise; pandemi süreci, dijital araçların çekiciliği, dijital platformların ve sanal oyunların çeşitliliği faktörleridir. Dijital bağımlılığın, okul öncesi öğrencilerinin üzerinde; fiziksel, sosyal ve davranışsal yönden olumsuzluklara neden olduğu tespit edilmiştir. Dijital bağımlılığın önlenmesi noktasında ise; ailelerin bilinçlendirilmesi, öğrencilerin sosyal ve sportif alanlara yönlendirilmesi ve dijital araçlarla geçirilen sürelerin sınırlandırılması gerektiği anlaşılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDijital bağımlılıken_US
dc.subjectokul öncesi eğitimen_US
dc.titleOkul öncesi dönemindeki öğrencilerin dijital bağımlılıklarına ilişkin öğretmen görüşlerien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeReport-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
İdil FİDAN YL Proje.pdf1.09 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

688
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

2,440
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.