Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/39656
Title: Sosyobilimsel konularda görsel medya destekli sınıf içi tartışmalarının 8. sınıf öğrencilerinin sosyobilimsel konulara yönelik tutumlarına, araştırma sorgulamaya yönelik tutumlarına ve karar verme becerilerine etkisi
Authors: Usta, Sibel
Keywords: Sosyobilimsel konular
görsel medya
karar verme
tutum
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Bu çalışma sosyobilimsel konularda görsel medya destekli sınıf içi tartışmalarının 8. sınıf öğrencilerinin sosyobilimsel konulara yönelik tutumlarına, araştırma sorgulamaya yönelik tutumlarına ve karar verme becerilerine etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma, 2021-2022 eğitim-öğretim yılı ilk yarısında, Türkiye’nin batı bölgesindeki bir ilde bulunan bir devlet ortaokulunda gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu deney grubunda 25, kontrol grubunda 26 olmak üzere toplam 51 sekizinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Katılımcılar uygun örnekleme yöntemi ile belirlenmiş olup, deney ve kontrol grupları şubeler arasından rastgele atanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ön testson test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma toplamda 9 hafta sürmüştür. Çalışmanın ilk haftası ve son haftasında ölçekler uygulanmış olup, araştırmada veri toplama aracı olarak; ergenlere yönelik karar verme ölçeği, sosyobilimsel konulara yönelik tutum ölçeği ve araştırma sorgulamaya yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Kontrol grubu öğrencileriyle fen öğretim programına dayalı sınıf içi etkinlikler, deney grubu öğrencileriyle ise programdaki etkinliklere ek olarak görsel medya destekli sınıf içi tartışmalar yapılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen nicel veriler SPSS 20.00 analiz programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde Shapiro-Wilk, Mann Whitney U ve Wilcoxon işaretli sıralar testleri uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda deney grubu ve kontrol grubu öğrencilerinin, sosyobilimsel konulara yönelik tutumları ve araştırma sorgulamaya yönelik tutumları ön test-son test puanları arasında istatiksel olarak deney grubu lehine anlamlı bir farklılık görülmüştür. Karar verme becerisi alt ölçekleri açısından kontrol grubu öğrencilerinin ön test-son test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir faklılık görülmemiştir, fakat deney grubu öğrencilerinin ön test-son test puanlarının; özsaygı, ihtiyatlı seçicilik, sorumluluktan kaçma alt ölçeklerinde istatistiksel açısından anlamlı bir farklılık görülürken umursamazlık ve panik alt ölçeklerinde istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık görülmemiştir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/39656
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SİBEL USTA TEZ.pdf1.61 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

186
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

510
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.