Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/40748
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Gezer, Kudret | - |
dc.contributor.author | Köse, Sacit | - |
dc.contributor.author | Durkan, Nazmi | - |
dc.contributor.author | Uşak, Muhammet | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:00:37Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:00:37Z | - |
dc.date.issued | 2003 | - |
dc.identifier.issn | 1301-0085 | - |
dc.identifier.issn | 1309-0275 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/40748 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, Türkiye, İngiltere ve ABD' de biyoloji alanında geçekleştirilen program geliştirme çalışmaları incelenmiştir. Çalışma iki bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde, Türkiye'de program geliştirme çalışmalarının başlangıcı literatür taramasıyla genel olarak ele alınmıştır. Daha sonra Türkiye Cumhuriyeti Devletinin Kuruluşundan bugüne kadar ortaöğretimde uygulanan eğitim sistemleri ve bu eğitim sistemlerinin değişmesiyle, biyoloji dersi öğretim programında meydana gelen değişiklikler üzerinde durulmuştur. Çalışmanın ikinci bölümünde, yurt dışında biyoloji alanında gerçekleştirilen program geliştirme çalışmaları ele alınmıştır. Bu bölümde, A.B.D'de 1959'un ortalarında biyoloji öğretiminde gerçekleştirilen "Biological Sciences Curriculum Study" (BSCS) programı ile yine biyoloji alanında 1960'lı yıllarda İngiltere'de yayınlanan "Nuffield Biyoloji Projeleri" üzerinde genel olarak durulmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim, Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Biyoloji Alanında Yapılan Program Geliştirme Çalışmalarının Karşılaştırılması: Türkiye, İngiltere ve ABD Örneği | en_US |
dc.title.alternative | A Study Related to the Curriculum Development in Biology: Comparing Turkey, UK and USA Samples | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 0 | en_US |
dc.identifier.issue | 14 | en_US |
dc.identifier.startpage | 49 - 62 | - |
dc.identifier.startpage | 49 | en_US |
dc.identifier.endpage | 62 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 3266 | en_US |
dc.owner | Pamukkale_University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.01. Mathematics and Science Teaching | - |
crisitem.author.dept | 09.01. Mathematics and Science Teaching | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (6).pdf | 250.68 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
124
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
14
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.