Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/40865
Title: Karar Verme Stilleri Ölçeğinin Öğretmen Adayları İçin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Other Titles: The Reliability and Validity Study of the Decision Making Style Scale for Student Teachers
Authors: Taşdelen, Arzu Karaçay
Keywords: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Abstract: Bu araştırmada, karar verme stilleri kavramı tanıtılmaya ve bu kavramın ölçülmesinde kullanılabilecek Scott ve Bruce (1995) tarafından geliştirilen, Karar Verme Stilleri Ölçeği’nin öğretmen adayları için uyarlaması yapılmaya çalışılmıştır. Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde değişik bölümlerde öğrenim gören 451 dördüncü sınıf öğrencisinden elde edilen veriler üzerinden yapılmıştır. Ölçeğin yapı geçerliğini belirlemek için faktör analizi yapılmıştır. Faktör analizleri ve madde toplam korelasyonları sonucunda bir madde , yapıyı bozduğundan ölçekten çıkartılmıştır. KVSÖ’nin güvenirlik çalışmaları; madde-toplam korelasyonları, iç tutarlılık katsayıları ve alt ölçekler arası korelasyonlar hesaplanarak yapılmıştır. İç tutarlılık katsayıları ölçeğin alt boyutları için .76 ve .79 arasında ve tüm ölçek için .74 düzeylerinde bulunmuştur. Geçerlik ve güvenirlilik çalışmalarına ilişkin bulgular KVSÖ’nin geçerli ve güvenilir bir araç olduğunu göstermektedir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/40865
ISSN: 1302-597X
2528-8911
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

168
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.