Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/40926
Title: Denizli Merkez İlköğretim 1. sınıf (7 yaş) öğrencilerinde antropometrik vücut çevre ve üst ekstremite uzunluk ölçümleri
Other Titles: Antropometric body circumference and upper extremity length measurements in the first class primary school student (7 years old) at the centrum of Denizli
Authors: Akdoğan, Ilgaz
Özdemir, Mehmet Bülent
Hasusta, Ayten
Akyer, Şahika Pınar
Akdoğan, Dilek
Akdağ, Beyza
Keywords: Cerrahi
Abstract: Antropometrik vücut çevre ve uzunluk ölçümleri vücut gelişiminin değerlendirilmesinde kullanılmaktadır. 7 yaş, Türkiye'de okula başlama zamanıdır ve büyümenin yaygın olarak değerlendirildiği bir yaştır. Bu çalışmada, Denizli İli Merkez İlköğretim Okulları 1.sınıf öğrencilerinde (7 yaşındaki çocuklarda), çeşitli antropometrik vücut çevre ve üst ekstremite ölçümleri yapılması, boy ve vücut ağırlıkları ile ölçüm parametrelerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Antropometrik ölçümler, 210 kız (% 49.2), 217 erkek (% 50.8), toplam 427 öğrenci üzerinde, normal anatomik pozisyonda ve antropömetri kurallarına uygun olarak yapıldı. Ağırlık ölçümü için baskül, boy ölçümü için boy ölçer, diğer ölçümler için esnek olmayan mezura kullanıldı. Her iki cinsiyette elde edilen antropometrik ölçümlerin birbirleri ile korelasyonlarına bakıldı. Elde edilen sonuçların, gelişmenin değerlendirilmesinde, vücut protezlerinin yapımında ve bölgesel tekstil tasarımında yararlı olacağını düşünüyoruz.
URI: https://hdl.handle.net/11499/40926
ISSN: 1300-7416
2602-2109
Appears in Collections:Tıp Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (8).pdf169.79 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

52
checked on May 27, 2024

Download(s)

6
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.