Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/40975
Title: | Lise Öğrencilerinde Akran Baskısı ve Problem Çözme | Authors: | Acun Kapıkıran, Nejla Fiyakalı, Ceren |
Keywords: | Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Aile Çalışmaları | Abstract: | Bu çalışmanın amacı lise öğrencilerinde akran baskısının problem çözme yaklaşımları ve bazı demografik değişkenler açısından incelemektir. Örneklemi üç farklı programdaki okullardan 368 öğrenci tesadüfi oluşturmuştur. Veriler Akran Baskısı Ölçeği ( Kıran, 2003), Probem Çözme Envanteri (Heppner ve Petersen, 1982) ve demografik değişkenlere ilişkin sorulardan oluşan anketle toplanmıştır. Veriler aşamalı regresyon analizi ve varyans analizi (ANOVA) ile çözümlenmiştir. Sonuçta, akran baskısı cinsiyet, anne eğitim, aceleci problem çözme yaklaşımı, okul türü ve kişisel kontrol yaklaşımı açısından anlamlı olarak yordanmıştır.Sonuçlar yazın alanı çerçevesinde tartışılmıştır. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/40975 | ISSN: | 1301-0085 1309-0275 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
L__SE ____RENC__LER__NDE AKRAN BASKISI VE PROBLEM ____ZME[#133046]-114752 (1).pdf | 247.82 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
218
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
124
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.