Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41030
Title: Okul Öncesi Çocuklarında Sosyal Beceri: Durum Saptaması
Authors: Acun Kapıkıran, Necla
İvrendi, Asiye
Adak Özdemir, Atiye
Keywords: Davranış Bilimleri;Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Aile Çalışmaları;Sosyal Çalışma;Sosyoloji
Abstract: Bu çalışmanın amacı okul öncesi öğrencilerinde sosyal becerinin bazı demografik değişkenler açısından incelenmektir. Öğrencilerin sosyal becerileri öğretmenlerin algılarına dayalı olarak belirlendi. Bu çalışmada kullanılan Sosyal Beceri Ölçeği (SBÖ) farklı sosyal beceri ölçeklerinden yararlanılarak geliştirilmiştir. 343 öğrenci için doldurulmuştur (Akkök, 1996, Çetin, Bilbay ve Kaymak, 2003; McGinnis, ve Goldstein, 2003; Méndez, Hidalgo ve Inglés, 2002). Öğrencilerin 196’sı kız ve 147’si erkektir. Öğrenciler 4-6 yaşları arasında değişmektedir. Varyans analizi sonuçlarına göre, sosyal beceri, iletişim ve uyum alt boyutlarında yaşlar arasında fark saptanmıştır. Kızların erkeklerden uyum puanlarının daha düşük olduğu kaydedilmiştir. Bulgular sosyal beceriye ve sosyal-duygusal gelişime ilişkin yazın alanları çerçevesinde tartışılmıştır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/41030
ISSN: 1301-0085
1309-0275
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document.pdf262.34 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

160
checked on May 27, 2024

Download(s)

22
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.