Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/41030
Title: | Okul Öncesi Çocuklarında Sosyal Beceri: Durum Saptaması | Authors: | Acun Kapıkıran, Necla İvrendi, Asiye Adak Özdemir, Atiye |
Keywords: | Davranış Bilimleri;Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Aile Çalışmaları;Sosyal Çalışma;Sosyoloji | Abstract: | Bu çalışmanın amacı okul öncesi öğrencilerinde sosyal becerinin bazı demografik değişkenler açısından incelenmektir. Öğrencilerin sosyal becerileri öğretmenlerin algılarına dayalı olarak belirlendi. Bu çalışmada kullanılan Sosyal Beceri Ölçeği (SBÖ) farklı sosyal beceri ölçeklerinden yararlanılarak geliştirilmiştir. 343 öğrenci için doldurulmuştur (Akkök, 1996, Çetin, Bilbay ve Kaymak, 2003; McGinnis, ve Goldstein, 2003; Méndez, Hidalgo ve Inglés, 2002). Öğrencilerin 196’sı kız ve 147’si erkektir. Öğrenciler 4-6 yaşları arasında değişmektedir. Varyans analizi sonuçlarına göre, sosyal beceri, iletişim ve uyum alt boyutlarında yaşlar arasında fark saptanmıştır. Kızların erkeklerden uyum puanlarının daha düşük olduğu kaydedilmiştir. Bulgular sosyal beceriye ve sosyal-duygusal gelişime ilişkin yazın alanları çerçevesinde tartışılmıştır. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/41030 | ISSN: | 1301-0085 1309-0275 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document.pdf | 262.34 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
204
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
34
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.