Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/41066
Title: | Farklı Pozisyonlarda Uygulanan Squat Egzersizlerinin Diz Fleksiyon ve Ekstensiyon Kuvvet Gelişimine Etkilerinin İncelenmesi | Other Titles: | Analize of Afreid of Squat Exercises at Different Position on Knee Flexion and Extension Strength Development | Authors: | Akkoyunlu, Yağmur Şenel, Ömer Eroğlu, Hüseyin |
Keywords: | Biyofizik;Spor Bilimleri | Abstract: | Bu çalışmanın amacı 8 haftalık farklı pozisyonlarda uygulanan squat antrenmanlarının diz fleksiyon ve ekstansiyon kuvvet gelişimine etkilerini araştırmaktır. Bu çalışmaya 33 sağlıklı erkek denek gönüllü olarak katıldı. Denekler tesadüfi yöntemle tam squat grubu (TSG, n=11), yarım squat grubu (YSG, n=11), ve kontrol grubu (KG,n=11) olarak üç gruba ayrıldı. Deney grubundaki (TSG ve YSG) deneklere haftada üç gün, toplam sekiz hafta süreli, 1 Maksimum tekrarlarının % 60’ı şiddetinde tam ve yarım squat egzersizleri yaptırıldı. Çalışma ağırlıkları 4. haftadan sonra yeniden ayarlandı. Deneklerin yaş, boy ve vücut ağırlığı ortalamaları sırasıyla, Tam squat grubunda 21,45 ± 1,57 yıl, 179,36 ± 5,18 cm , 70,90 ± 6,68 kg., Yarım squat grubunda 21,18 ± 1,25 yıl, 176,90 ± 5,41 cm., 70,04 ± 7,36 kg., Kontrol grubunda ise 21,90 ± 0,70 yıl, 174,45 ± 7,35cm., 72,36 ± 6,29 kg. olarak tespit edilmiştir. Elde edilen verilerin analiz ve değerlendirilmesi SPSS 10.0 istatistik paket programıyla Tek Yönlü Varyans Analizi ve Tukey testleri ile yapıldı. Anlamlılık düzeyi olarak 0,05 ve 0,01 kabul edilmiştir. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/41066 | ISSN: | 1304-284X 2717-6347 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (16).pdf | 258.9 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
90
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
16
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.