Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41085
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBuluş, Mustafa-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:02:48Z-
dc.date.available2022-05-17T12:02:48Z-
dc.date.issued2006-
dc.identifier.issn1300-1337-
dc.identifier.issn1300-1337-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/41085-
dc.description.abstractBu çalışma ile üç amaca ulaşılmaya çalışılmıştır. Bunlardan birincisi, Stemberg'in zihinsel benlik yönetimi kuramına dayanılarak geliştirilen Düşünme Stilleri Ölçeği' nin (DSÖ) bir grup öğretmen adayı üzerinde geçerliğini araştırmaktır. İkincisi, düşünme stilleri ile akademik basan ilişkisini incelemektir. Üçüncüsü ise öğretmen adaylarına ilişkin cinsiyet, sınıf, bölüm ve algılanan ebeveyn stilleri gibi özellikler ile düşünme stilleri arasındaki ilişkiyi test etmektir. Araştırmaya Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde çeşitli bölümlerde öğrenim gören 649 birinci (291) ve dördüncü (358) sınıf öğrencisi (245 erkek ve 403 kız) katılmıştır. Çalışma sonuçlan, DSÖ'nün Türkiye'de, öğretmen adaylarında düşünme stillerini ölçmede kullanılabilecek güvenilir ve geçerli bir araç olduğunu göstermiştir. Aynca, 13 düşünme stilinden sadece ikisinin (anarşik ve muhafazakâr) akademik basan ile ilişkili (negative) olduğu bulunmuştur. Bunlara ek olarak, araştırmada belirli düşünme stillerinin incelenen öğrenci özellikleri ile anlamlı düzeyde ilişkili olduğu da görülmüştür. Çalışmada, elde edilen bulgular ve doğurgulan öğretim, öğrenme ve değerlendirme açısından tartışılmıştır.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofEğitim ve Bilimen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.titleAssessment of Thinking Styles Inventory, Academic Achievement and Student Teacher's Characteristicsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume31en_US
dc.identifier.issue139en_US
dc.identifier.startpage35 - 48-
dc.identifier.startpage35en_US
dc.identifier.endpage48en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid72640en_US
dc.identifier.scopusquality--
dc.ownerPamukkale_University-
item.fulltextNo Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.grantfulltextnone-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

182
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.