Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/41091
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Özgüngör, Sevgi | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:02:49Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:02:49Z | - |
dc.date.issued | 2006 | - |
dc.identifier.issn | 1302-1370 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/41091 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin öğretmenlerinin özerklik destekleyici davranışlarına ilişkin algılarının ve akademik amaç tarzlarının öğrencilerin motivasyon ve akademik davranışlarıyla ilişkilerini araştırmaktır. Öğrencinin motivasyonunu belirlemek amacıyla içsel motivasyon ve sınav kaygısına ilişkin ölçümler alınırken, derin strateji kullanımı ve ezber davranışları akademik davranışlarını belirlemek amacıyla ölçülmüştür. Sonuçlar, öğretmenini özerk olarak algılayan üniversite öğrencilerinin öğretmenini özerk olarak algılamayan öğrencilere nazaran daha yüksek içsel motivasyona sahip olduklarını, daha fazla derin strateji kullandıklarını ve daha az ezber yaptıklarını ortaya çıkarmtır. Bununla birlikte öğretmenin özerklik algısının üniversite öğrencilerinin akademik davranışlarına etkisi amaç tarzlarının etkisiyle karşılaştırılmalı olarak incelenmiş ve sonuçlar üniversite öğrencilerinin akademik davranışlarının belirlenmesinde bireyin amaç tarzının daha önemli bir yer tuttuğunu ortaya çıkarmıştır. Aynı zamanda, özerklik desteği algısı ile amaç tarzı arasında etkileşim gözlenmiş ve bu etkileşimler tartışılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | en_US |
dc.title | Üniversite Öğrencilerinin Amaç Tarzlarının ve Öğretmenlerinin Özerklik Destekleyici Davranışlarına İlişkin Algılarının Öğrencinin Motivasyonu ve Akademik Davranışlarıyla İlişkisi | en_US |
dc.title.alternative | Relations of University Students' Goal Orientations and Perception of Teacher's Autonomy Support to Students' Motivation and Academic Behaviors | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 3 | en_US |
dc.identifier.issue | 25 | en_US |
dc.identifier.startpage | 27 - 36 | - |
dc.identifier.startpage | 27 | en_US |
dc.identifier.endpage | 36 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 85255 | en_US |
dc.owner | Pamukkale_University | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.grantfulltext | none | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Article | - |
item.fulltext | No Fulltext | - |
crisitem.author.dept | 09.05. Educational Sciences | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.