Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41091
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖzgüngör, Sevgi-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:02:49Z-
dc.date.available2022-05-17T12:02:49Z-
dc.date.issued2006-
dc.identifier.issn1302-1370-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/41091-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin öğretmenlerinin özerklik destekleyici davranışlarına ilişkin algılarının ve akademik amaç tarzlarının öğrencilerin moti­vasyon ve akademik davranışlarıyla ilişkilerini araştırmaktır. Öğrencinin motivasyonunu belirlemek amacıyla içsel moti­vasyon ve sınav kaygısına ilişkin ölçümler alınırken, derin strateji kullanımı ve ezber davranışları akademik davranışlarını belirlemek amacıyla ölçülmüştür. Sonuçlar, öğretmenini özerk olarak algılayan üniversite öğrencilerinin öğretmenini özerk olarak algılamayan öğrencilere nazaran daha yüksek içsel motivasyona sahip olduklarını, daha fazla derin strateji kullandıklarını ve daha az ezber yaptıklarını ortaya çıkarmtır. Bununla birlikte öğretmenin özerklik algısının üniversite öğrencilerinin akademik davranışlarına etkisi amaç tarzlarının etkisiyle karşılaştırılmalı olarak incelenmiş ve sonuçlar üniver­site öğrencilerinin akademik davranışlarının belirlenmesinde bireyin amaç tarzının daha önemli bir yer tuttuğunu ortaya çıkarmıştır. Aynı zamanda, özerklik desteği algısı ile amaç tarzı arasında etkileşim gözlenmiş ve bu etkileşimler tartışılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTürk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.titleÜniversite Öğrencilerinin Amaç Tarzlarının ve Öğretmenlerinin Özerklik Destekleyici Davranışlarına İlişkin Algılarının Öğrencinin Motivasyonu ve Akademik Davranışlarıyla İlişkisien_US
dc.title.alternativeRelations of University Students' Goal Orientations and Perception of Teacher's Autonomy Support to Students' Motivation and Academic Behaviorsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue25en_US
dc.identifier.startpage27 - 36-
dc.identifier.startpage27en_US
dc.identifier.endpage36en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid85255en_US
dc.ownerPamukkale_University-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextnone-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.fulltextNo Fulltext-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.