Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41098
Title: Öz Bilinç, Olumsuz Değerlendirme Korkusu, Performans Odaklı Sınıf Algısı ve Not Yönelimi
Authors: Özgünger, Sevgi
Keywords: Davranış Bilimleri;Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Abstract: Bu çalışmanın temel amacı akademik davranışların önemli bir yordayıcısı olan not yöneliminin öz bilinç ve negatif değerlendirilme korkusuyla ilişkilerini belirlemek ve olumsuz değerlendirme korkusunun not yönelimi ile öz bilinç arasındaki ilişkideki işlevini belirlemekti. 932 ortaokul öğrencisinden (454 kız ve 476 erkek) elde edilen bulgular öz bilincin olumsuz değerlendirilme korkusu ile not yönelimi arasındaki ilişkide aracı değişken olarak işlev gördüğünü ortaya çıkarmıştır. Ayrıca, bulgular öğrencilerin sınıf ortamını performans odaklı algıladıkları durumlarda olumsuz değerlendirilme korkularının arttığı ve bu etkinin öz bilinci yüksek öğrenciler için daha belirgin olduğunu ortaya koymuştur.
URI: https://hdl.handle.net/11499/41098
ISSN: 1301-0085
1309-0275
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (8).pdf309.89 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

200
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

42
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.