Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41104
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorUmay, Aysun-
dc.contributor.authorAkkuş, Oylum-
dc.contributor.authorDuatepe Paksu, Asuman-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:02:50Z-
dc.date.available2022-05-17T12:02:50Z-
dc.date.issued2006-
dc.identifier.issn1300-5340-
dc.identifier.issn2536-4758-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/41104-
dc.description.abstractMilli Eğitim Bakanlığı tarafından 2004-2005 öğretim yılında uygulanmak üzere hazırlanan yeni öğretim programları, eğitim dünyasındaki çağdaş gelişimleri yakalamak için önemli bir adım sayılabilir. Bu çalışmada İlköğretim 1.-5. sınıf Matematik Dersi Öğretim Programı (İMDÖP), NCTM tarafından 2000 yılında hazırlanan, okul matematiği için dikkate alınması gereken prensip ve standartları açıklayan Principles and Standards for School Mathematics (PSSM) adlı dokümanı ölçüt alınarak incelenmiştir. Bu dokümanda yer alan prensipler ve standartlar, İMDÖP’le karşılaştırılmıştır. Değerlendirme sonucunda İMDÖP’ün, çağdaş matematik eğitimi konusunda, öğrencinin anlayarak öğrenmesine olanak veren, onu ezbercilikten kurtaran, düşünmeyi öğrenmesini hedefleyen bir yaklaşımla hazırlandığı sonucuna varılmıştır. Bununla birlikte, aralarında büyük ölçüde bir benzerlik olmasına rağmen, İMDÖP’te yer alan bazı prensip ve standartların PSSM’nin gerisinde kaldığı söylenebilir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.titleMatematik Dersi 1.-5. Sınıf Öğretim Programının NCTM Prensip ve Standartlarına Göre İncelenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume2006en_US
dc.identifier.issue31en_US
dc.identifier.startpage198 - 211-
dc.identifier.startpage198en_US
dc.identifier.endpage211en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid65013en_US
dc.identifier.scopusquality--
dc.ownerPamukkale_University-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

352
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.