Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/41154
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Işıkoğlu, Nesrin | - |
dc.contributor.author | İvrendi, Asiye | - |
dc.contributor.author | Şahin, Abdurrahman | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:03:48Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:03:48Z | - |
dc.date.issued | 2007 | - |
dc.identifier.issn | 1302-597X | - |
dc.identifier.issn | 2528-8911 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/41154 | - |
dc.description.abstract | Problem Durumu: Öğretmenlik uygulaması, öğretmen adaylarının bilgi, beceri ve tu- tumlarını birleştirerek uygulamaya yansıtmalarına imkan sağlar. Fakülte danışman- ları ve uygulama öğretmenlerinin uygulama sürecine yönelik bakış açıları adayların profesyonel gelişimlerini en üst seviyeye çıkarabilirken, adaylarda var olan problem kaynaklarını gerginlik boyutuna da taşıyabilir. Araştırmanın Amacı: Bu çalışmanın amacı, ilköğretimin birinci kademesinde “öğret- menlik uygulaması” sürecinde karşılaşılan sorunları saptamaktır. Öğretmenlik uy- gulama sürecini adayların gözlüğüyle inceleyen bu çalışma, öğretmen adaylarının deneyimlerini derinlemesine ortaya koymayı ve öğretmen eğitimi literatürüne katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Araştırmanın Yöntemi: Bu araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan du- rum incelemesi kullanılmıştır. Sınıf Öğretmenliği ve Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen- liği bölümlerinden 11 öğrenci ve sekiz uygulama öğretmeni çalışmaya katılmıştır. Araştırmada, veriler yarı yapılandırılmış görüşmeler ve betimleyici gözlemler aracı- lığıyla toplanmış ve içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Bulguları ve Sonuçları: Çalışmada ortaya çıkan temel temalar (1) eylem, (2) profesyo- nel sosyallik ve (3) danışmanlıktır. Birinci tema, adayların sınıfta varlıklarını ortaya koymada zorluk çektiklerini göstermektedir. İkinci tema, adayların yabancılık his- settikleri ve uygulama öğretmenleri ve diğer personelle profesyonel ilişkiler kurma- da zorluk çektiklerini ortaya koymaktadır. Son tema; yapıcı, yıkıcı ve yetersiz da- nışmanlıklardan oluşmaktadır. Öneriler: Yukarıda bahsedilen sorunların çözülebilmesi için: (a) yeterli fakülte-okul işbirliği sağlanması, (b) paydaşlar arası iletişim ağı kurulması ve (c) düzenli semi- nerler ve yansıtıcı günlüklerin tutulması önerilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Eurasian Journal of Educational Research | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | en_US |
dc.title | Öğretmenlik Uygulaması Sürecinde Öğretmen Adaylarının Gözüyle Derinlemesine Bir Bakış | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 0 | en_US |
dc.identifier.issue | 26 | en_US |
dc.identifier.startpage | 131 - 142 | - |
dc.identifier.startpage | 131 | en_US |
dc.identifier.endpage | 142 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 69495 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | Q3 | - |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.openairetype | Article | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.fulltext | No Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | none | - |
crisitem.author.dept | 09.03. Basic Education | - |
crisitem.author.dept | 09.03. Basic Education | - |
crisitem.author.dept | 09.05. Educational Sciences | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.