Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41154
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorIşıkoğlu, Nesrin-
dc.contributor.authorİvrendi, Asiye-
dc.contributor.authorŞahin, Abdurrahman-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:03:48Z-
dc.date.available2022-05-17T12:03:48Z-
dc.date.issued2007-
dc.identifier.issn1302-597X-
dc.identifier.issn2528-8911-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/41154-
dc.description.abstractProblem Durumu: Öğretmenlik uygulaması, öğretmen adaylarının bilgi, beceri ve tu- tumlarını birleştirerek uygulamaya yansıtmalarına imkan sağlar. Fakülte danışman- ları ve uygulama öğretmenlerinin uygulama sürecine yönelik bakış açıları adayların profesyonel gelişimlerini en üst seviyeye çıkarabilirken, adaylarda var olan problem kaynaklarını gerginlik boyutuna da taşıyabilir. Araştırmanın Amacı: Bu çalışmanın amacı, ilköğretimin birinci kademesinde “öğret- menlik uygulaması” sürecinde karşılaşılan sorunları saptamaktır. Öğretmenlik uy- gulama sürecini adayların gözlüğüyle inceleyen bu çalışma, öğretmen adaylarının deneyimlerini derinlemesine ortaya koymayı ve öğretmen eğitimi literatürüne katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Araştırmanın Yöntemi: Bu araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan du- rum incelemesi kullanılmıştır. Sınıf Öğretmenliği ve Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen- liği bölümlerinden 11 öğrenci ve sekiz uygulama öğretmeni çalışmaya katılmıştır. Araştırmada, veriler yarı yapılandırılmış görüşmeler ve betimleyici gözlemler aracı- lığıyla toplanmış ve içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Bulguları ve Sonuçları: Çalışmada ortaya çıkan temel temalar (1) eylem, (2) profesyo- nel sosyallik ve (3) danışmanlıktır. Birinci tema, adayların sınıfta varlıklarını ortaya koymada zorluk çektiklerini göstermektedir. İkinci tema, adayların yabancılık his- settikleri ve uygulama öğretmenleri ve diğer personelle profesyonel ilişkiler kurma- da zorluk çektiklerini ortaya koymaktadır. Son tema; yapıcı, yıkıcı ve yetersiz da- nışmanlıklardan oluşmaktadır. Öneriler: Yukarıda bahsedilen sorunların çözülebilmesi için: (a) yeterli fakülte-okul işbirliği sağlanması, (b) paydaşlar arası iletişim ağı kurulması ve (c) düzenli semi- nerler ve yansıtıcı günlüklerin tutulması önerilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofEurasian Journal of Educational Researchen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.titleÖğretmenlik Uygulaması Sürecinde Öğretmen Adaylarının Gözüyle Derinlemesine Bir Bakışen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue26en_US
dc.identifier.startpage131 - 142-
dc.identifier.startpage131en_US
dc.identifier.endpage142en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid69495en_US
dc.identifier.scopusqualityQ3-
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextnone-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

192
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.