Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41227
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBeydağ, Taşçı Kerime Derya-
dc.contributor.authorKaraoğlan, Hacer-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:03:57Z-
dc.date.available2022-05-17T12:03:57Z-
dc.date.issued2007-
dc.identifier.issn1303-734X-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/41227-
dc.description.abstractBu çalışma, yurtta kalan kız öğrencilere meme kanseri ve kendi kendine meme muayenesine (KKMM) ilişkin verilen eğitimin bilgi ve tutumları üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Denizli ili Kredi ve Yurtlar Kurumu Yurdu’nda kalan 200 kız öğrenci örnekleme alınmış; veriler demografik soru formu ve “Meme Kanseri ve Kendi Kendine Meme Muayenesine İlişkin Bilgi Anketi” ile elde edilmiştir. Araştırmanın anketleri, Kasım 2005-Şubat 2006 tarihleri arasında iki kez uygulanmış, kurumdan resmi izin ve öğrencilerin sözlü katılım onayı alınmıştır. İlk soru formu uygulandıktan sonra, araştırmacılar tarafından hazırlanmış olan ve soru formunda sorulan soruların yanıtlarının olduğu KKMM broşürü kullanılarak öğrencilere eğitim verilmiştir. Veriler; yüzdelik hesaplamaları, Kruskal Wallis testi, t testi ve bağımlı gruplarda t testi ile değerlendirilmiştir. Öğrencilerin yaş ortalaması 20,1±1,6’dır. Öğrencilerin %47,5’i eğitim fakültesinde öğrenim görmekte, %58’i KKMM hakkında bilgi almamış, %69,5’i KKMM yapmamakta, %21,5’i ise arada sırada KKMM yapmaktadır. Öğrencilerin %50’si KKMM’nin nasıl yapıldığını bilmediği, %7,5’i ailesinde meme kanserli birey olduğunu ve %6’sı kendisinde meme ile ilgili bir rahatsızlık olduğunu ifade etmiştir. Öğrencilerin, KKMM’ne yönelik bilgi alma durumu, bilginin nereden alındığı, KKMM yapma durumu ve KKMM yapma sıklığı ile eğitim öncesi ve sonrasında bilgi düzeyi puan ortalaması arasında istatistiksel olarak anlamlı fark saptanmıştır (p<0.05).en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTSK Koruyucu Hekimlik Bültenien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleKendi kendine meme muayenesi eğitiminin öğrencilerin bilgi ve tutumlarına etkisien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage106 - 111-
dc.identifier.startpage106en_US
dc.identifier.endpage111en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid67373en_US
dc.identifier.scopusquality--
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept11. Faculty of Health-
Appears in Collections:Denizli Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (39).pdf142.87 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

254
checked on May 27, 2024

Download(s)

78
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.