Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/41235
Title: | Öğrencilerin kadın hastalıkları ve doğum dersine ilişkin dönem başlangıcı ve bitişindeki görüşleri | Other Titles: | Students' opinions about obstetric and gynecologic nursing course at the beginning and end of the semester | Authors: | Taşçı, Kerime Derya | Keywords: | Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Hemşirelik;Kadın Araştırmaları | Abstract: | Bu çalışma, Doğum ve Kadın Hastalıkları dersi alan öğrencilerin, dönem başlangıcı ve bitişinde derse yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi, teorik ve klinik uygulamaların öğrencilerin görüşleri üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla tanımlayıcı bir çalışma olarak yapılmıştır. Çalışmanın evrenini, Doğum ve Kadın Hastalıkları dersi alan 55 öğrenci, örneklemi ise 50 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın ilk verileri Eylül 2005’te, ikinci verileri ise Aralık 2005’te teorik ders ve klinik uygulamalar bittikten sonra uygulanmıştır. Verilerin değerlendirilmesi, yüzdelik hesaplamalar ve Man-whitney U testi ile yapılmıştır. Öğrencilerin yaş ortalaması 21.08±1.81’tir. Öğrencilerin %62’si hemşirelik bölümü öğrencisi, %68’i kız ve %94’ü dersi ilk kez almaktadır. Öğrencilerin %14’ü mezun olduktan sonra mesleğini yapmak istemediğini ve %56’sı mezun olduktan sonra kadın doğum kliniklerinde çalışmayı istemediğini belirtmiştir. Öğrencilerin, devam ettikleri bölüm, cinsiyet ve mezuniyet sonrasında kadın doğum kliniklerinde çalışmayı isteme durumları ile dönem başlangıcı ve bitişinde derse yönelik değerlendirilmelerinin karşılaştırılması arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık saptanmıştır (p<0.05). | URI: | https://hdl.handle.net/11499/41235 | ISSN: | 1301-9899 |
Appears in Collections: | Denizli Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (8).pdf | 149.75 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.