Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41245
Title: İlköğretim Birinci Kademe Öğretmenlerinde Denetim Odağının Yordayıcısı Olarak Öğretmenlerin Öz-Yetkinliklerinin İncelenmesi
Other Titles: The Investigation of Teacher Self-Efficacy as Predicted for their Locus of Control in Primary School Teachers
Authors: Acun Kapıkıran, Necla
Keywords: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Abstract: Bu araştırmanın amacı ilkokul öğretmenlerinin denetim odaklarını ve öz-yetkinliklerini belirlemeye çalışmaktır. Ömeklem 229 ilkokul öğretmeninden oluşmaktadır. Denetim odağını belirlemek için Rose ve Medway (1981) tarafından geliştirilen Öğretmen Denetim Odağı Ölçeği, öz-y etkinliği belirlemek için Hoy ve Woolfolk (1993) tarafından kısa formu oluşturulan Öğretmen Öz-yekinlik Ölçeği uygulanmıştır. Sonuçta, ÖÖDOÖ (öğretmenler için denetim odağı ölçeği) olumsuz olayların denetimi öğretimsel öz-yetkinliği ve olumlu olayların denetimi kişisel öz-yetkinliği anlamlı düzeyde kestirmiştir. Sonuçlar ayrıntılı olarak tartışılmıştır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/41245
ISSN: 1302-9967
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (13).pdf350.61 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

44
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

12
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.