Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/41245
Title: | İlköğretim Birinci Kademe Öğretmenlerinde Denetim Odağının Yordayıcısı Olarak Öğretmenlerin Öz-Yetkinliklerinin İncelenmesi | Other Titles: | The Investigation of Teacher Self-Efficacy as Predicted for their Locus of Control in Primary School Teachers | Authors: | Acun Kapıkıran, Necla | Keywords: | Eğitim, Eğitim Araştırmaları | Abstract: | Bu araştırmanın amacı ilkokul öğretmenlerinin denetim odaklarını ve öz-yetkinliklerini belirlemeye çalışmaktır. Ömeklem 229 ilkokul öğretmeninden oluşmaktadır. Denetim odağını belirlemek için Rose ve Medway (1981) tarafından geliştirilen Öğretmen Denetim Odağı Ölçeği, öz-y etkinliği belirlemek için Hoy ve Woolfolk (1993) tarafından kısa formu oluşturulan Öğretmen Öz-yekinlik Ölçeği uygulanmıştır. Sonuçta, ÖÖDOÖ (öğretmenler için denetim odağı ölçeği) olumsuz olayların denetimi öğretimsel öz-yetkinliği ve olumlu olayların denetimi kişisel öz-yetkinliği anlamlı düzeyde kestirmiştir. Sonuçlar ayrıntılı olarak tartışılmıştır. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/41245 | ISSN: | 1302-9967 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (13).pdf | 350.61 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
44
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
12
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.