Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/41250
Title: | Okulöncesi Öğretmen Adaylarının Profesyonel Gelişiminde Yansıtıcı Günlüklerin Rolü | Other Titles: | The Role of Reflective Journals in Early Childhood Pre-Service Teachers' Professional Development | Authors: | Erdoğan, Nesrin Işıkoğlu | Keywords: | Matematik;Eğitim, Eğitim Araştırmaları | Abstract: | Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitimi programına devam eden öğrencilerin öğretmenlik uygulaması sırasında tuttukları yansıtıcı günlükler aracılığıyla profesyonel gelişimlerinin nasıl bir yol takip ettiğini ortaya koymaktır. Araştırmada, aday öğretmenlerin yansıtmalarının niteliği ve profesyonel gelişimlerine olan etkisi nitel yöntemle incelenmiştir. Çalışmaya Pamukkale Üniversitesi okul öncesi eğitimi programına devam eden 32 dördüncü sınıf öğrencisi katılmıştır. Araştırmada veriler doküman incelemesi ve görüşme teknikleriyle toplanmış ve içerik analizi tekniğiyle analiz edilmiştir. Çalışmanın sonuçları, aday öğretmenlerin “değerlendirme, problem çözme ve bilinçlenme” olarak ortaya çıkan profesyonel gelişim temalarında “durumsal,teknik ve eleştirel” düzeyde yansıtma yaptıklarını ortaya koymuştur. Teknik ve eleştirel düzeyde yapılan yansıtmalar adayların profesyonel gelişim ve değişim içinde olduklarını göstermektedir. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/41250 | ISSN: | 1303-0485 2148-7561 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Show full item record
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.