Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41256
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYaylı, Derya-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:04:02Z-
dc.date.available2022-05-17T12:04:02Z-
dc.date.issued2007-
dc.identifier.issn1302-597X-
dc.identifier.issn2528-8911-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/41256-
dc.description.abstractProblem Durumu: Yabancı Dil Olarak Türkçe (YDT) öğretiminin birçok ülkede yay- gınlaşması doğal olarak bazı uygulama sorunlarını gündeme getirmiştir. Bugüne kadar saptanan sorunların en önemlileri yetişmiş öğretim elemanın bulunmaması, Türkçenin yapısının hedef kitlenin dil mantığına ters gelmesi, ders kitaplarının ve ders araç gereçlerinin yetersizliğidir. Daha önce yapılan bazı çalışmalar YDT öğreti- minde yöntem sorununun varlığına da işaret etmektedir. Araştırmanın Amacı: Bu araştırma alan yazında dağınık olarak ele alınan bazı sorun- ları Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin görüşlerine başvurarak araş- tırmayı hedeflemektedir. Öğrencilerin Türkçe’ye bakışlarının yanı sıra Türkiye ‘ye ilişkin görüşleri de YDT çalışmalarına katkıda bulunacaktır. Araştırmanın Yöntemi: Araştırma, YDT öğrencilerinin Türkçe’ye ve Türkiye’ye ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmayı hedefleyen nitel bir çalışmadır. Katılımcılar Litvanya, Vilnius Üniversitesi Litvan Filolojisi-Yabancı Dil (Türkçe) programına kayıtlı olan 12 öğrencidir. Veri toplama aracı olarak öğrencilerin yazılı ifadelerine (kompozisyon) başvurulmuş ve yüz yüze görüşme yapılmıştır. Veriler nitel analiz yöntemiyle de- ğerlendirilmiş ve önceden belirlenmiş olan araştırma çerçevesinde yorumlanmıştır. Bulgular ve Sonuçlar: Araştırma YDT alanında Türkçenin farklı yapısından, öğretim elemanı niteliklerinden, yöntem ve güdülenmeden kaynaklanan sorunların olduğu- nu ortaya koymuştur. Bunun yanı sıra, Litvanya’da Türkçe ve Türkiye konusunda bilgisizlikten ve önyargılardan kaynaklanan olumsuz düşüncelerin varlığı belirlen- miştir. Türkçe öğrenmeye başlama ve Türkiye ziyaretleri sonucunda öğrenciler Tür- kiye’ye ilişkin olumlu görüşler geliştirmişlerdir. Tek olumsuz görüşleri Türkiye’nin Avrupa Birliği için beklemesi gerektiğini düşünmeleridir. Tartışma ve Öneriler: Öğretim elemanı ve yöntem sorunlarını yurtdışına Türkçe okutmanı görevlendiren kurumlar ve üniversiteler eşgüdümlü bir çalışma sergileye- rek aşabilirler. Türkçenin farklı yapısı öğretim sürecinde göz önüne alınarak öğren- cilerin öğrenmesini kolaylaştıracak yöntem ve teknikler araştırılmalıdır. Yurtdışı gö- revlendirme öncesi okutmanlara verilecek uyum seminerleri bu açıdan önemlidir. Türkçe ve Türkiye daha yoğun kampanyalarla tanıtılmalı, ülkemize ve dilimize karşı önyargıların yıkılması sağlanmalıdır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofEurasian Journal of Educational Researchen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.titleYabancı Dil Olarak Türkçe Programı Öğrencilerinin Türkçeye ve Türkiye'ye İlişkin Görüşlerien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue26en_US
dc.identifier.startpage221 - 232-
dc.identifier.startpage221en_US
dc.identifier.endpage232en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid69506en_US
dc.identifier.scopusqualityQ3-
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept09.07. Social Sciences and Turkish Language Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

122
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.