Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41260
Title: İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Yetki Kullanımında Yaşadıkları Sorunlar
Other Titles: Principals' Problems in Using and Delegating Authority
Authors: Tanrıöğen, Abdurrahman
Yücel, Zafer
Keywords: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Abstract: Yetki, yönetim alanında çalışan bilim adamlarının çoğu tarafından örgütsel etkililiği gerçekleştirmenin önemli bir aracı olarak kabul edilmektedir. Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okulu yöneticilerinin yetki kullanımı sırasında karşılaştıkları sorunları, araştırmaya katılan 211 yöneticilerin algılarına dayalı olarak belirlemektir. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen 62 maddelik bir ölçek yardımıyla toplanmıştır. Elde edilen verileri analiz etmek amacıyla deneklerin yanıtlarının ortalamaları ve standart sapmaları hesaplanmış, ortalamalar arasındaki farkların seçilen bağımsız değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediği ise t-testi ve varyans analizi yapılarak sınanmıştır. Analiz sonucu elde edilen bulgulara göre, Denizli ilinde görev yapan ilköğretim okulu yöneticiler yetki kullanımında “orta” düzeyde sorun yaşamaktadırlar. Yöneticilerin yaşadıkları sorunlara ilişkin algıları, müdür ya da müdür yardımcısı olmalarından etkilenmezken, okul türü, okulda tekli ya da ikili öğretim yapılması, okuldaki bina, personel ve öğrenci sayıları gibi değişkenlerin algıları farklılaştırdığı gözlenmiştir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/41260
ISSN: 1301-0085
1309-0275
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (8).pdf193.75 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

98
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

12
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.