Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41266
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDuatepe Paksu, Asuman-
dc.contributor.authorAkkuş, Oylum-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:04:03Z-
dc.date.available2022-05-17T12:04:03Z-
dc.date.issued2007-
dc.identifier.issn1300-1337-
dc.identifier.issn1300-1337-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/41266-
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, ilköğretim ikinci kademedeki matematik derslerini matematiksel içerik, öğretim metodu ve ders saati süresi açısından incelemektir. Ankara'daki çeşitli ilköğretim okullarının ikinci kademesinde 15 matematik öğretmenine ait 241 matematik dersi gözlenmiştir. Elde edilen sonuçlar şunlardır: (a) Gözlemciler verilen matematik konularının öğretilmeye değer ve seviyeye uygun olduğunu, içeriğin doğru olarak verildiğini düşünmektedirler. Diğer taraftan işlenen derslerde dersin konusu ile matematiğin diğer konuları ya da günlük hayat arasında yeteri kadar bağlantı kurulmadığına inanmaktadırlar, (b) Yaygın olarak düz anlatım yöntemi ve soru-cevap tekniği kullanılmaktadır. Gözlenen derslerin hepsinde öğrenciler bireysel olarak çalışmaktadırlar öğrencilerin birbiriyle etkileşimini gerektiren hiçbir etkinlik gerçekleştirilmemiştir. Gözlenen derslerin yarısından çoğunda, ders kitabı dışında bir materyal kullanılmamıştır, (c) Ders süresi etkili bir şekilde kullanılamamaktadır. 40 dakikalık dersin ortalama 24,72 dakikasında derse yönelik bir çalışma yapılmaktadır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofEğitim ve Bilimen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleAn Observational Study in Elemantary Mathematisc Classroomsen_US
dc.title.alternativeİlköğretim Matematik Sınıflarında Gözlem Çalışmasıen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume32en_US
dc.identifier.issue145en_US
dc.identifier.startpage16 - 22-
dc.identifier.startpage16en_US
dc.identifier.endpage22en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid72790en_US
dc.identifier.scopusqualityQ3-
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextnone-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

42
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.