Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41273
Title: Çok Boyutlu Okul Öfke Ölçeği'nin Türkçe'ye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları
Other Titles: The Adaptation of Multidimensional School Anger Inventory into Turkish: Validity and Reliability Studies
Authors: Çivitci, Nazmiye
Keywords: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Abstract: Bu araştırmanın amacı, Çok Boyutlu Okul Öfke Ölçeği’ni (ÇOÖÖ) Türkçe’ye uyarlayarak geçerlik ve güvenirliğini test etmektir. Veriler, Denizli İl merkezindeki dört lisenin 9-11. sınıflarına devam eden 116’sı kız ve 227’si erkek olmak üzere toplam 348 öğrenciden elde edilmiştir. Araştırmada ÇOÖÖ’nin revize edilmiş hali kullanılmıştır. Faktör analizi sonuçlarına göre tüm maddeler özgün formunda yer aldıkları faktörlerde toplanmıştır. Ölçeğin ölçüt bağıntılı geçerlik, iç tutarlılık ve test-tekrar test değerleri kabul edilebilir düzeydedir. Bu araştırmada elde edilen bulgular, ÇOÖÖ’nin lise öğrencilerinin okul öfkesini ölçmede geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermektedir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/41273
ISSN: 1301-0085
1309-0275
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (9).pdf168.16 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

50
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

52
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.