Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/41273
Title: | Çok Boyutlu Okul Öfke Ölçeği'nin Türkçe'ye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları | Other Titles: | The Adaptation of Multidimensional School Anger Inventory into Turkish: Validity and Reliability Studies | Authors: | Çivitci, Nazmiye | Keywords: | Eğitim, Eğitim Araştırmaları | Abstract: | Bu araştırmanın amacı, Çok Boyutlu Okul Öfke Ölçeği’ni (ÇOÖÖ) Türkçe’ye uyarlayarak geçerlik ve güvenirliğini test etmektir. Veriler, Denizli İl merkezindeki dört lisenin 9-11. sınıflarına devam eden 116’sı kız ve 227’si erkek olmak üzere toplam 348 öğrenciden elde edilmiştir. Araştırmada ÇOÖÖ’nin revize edilmiş hali kullanılmıştır. Faktör analizi sonuçlarına göre tüm maddeler özgün formunda yer aldıkları faktörlerde toplanmıştır. Ölçeğin ölçüt bağıntılı geçerlik, iç tutarlılık ve test-tekrar test değerleri kabul edilebilir düzeydedir. Bu araştırmada elde edilen bulgular, ÇOÖÖ’nin lise öğrencilerinin okul öfkesini ölçmede geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermektedir. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/41273 | ISSN: | 1301-0085 1309-0275 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (9).pdf | 168.16 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
50
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
52
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.