Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/41275
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kırmızı Susar, Fatma | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:04:04Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:04:04Z | - |
dc.date.issued | 2007 | - |
dc.identifier.issn | 1302-597X | - |
dc.identifier.issn | 2528-8911 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/41275 | - |
dc.description.abstract | Problem Durumu: Yaratıcı Drama son yıllarda, dünyada olduğu kadar ülkemizde de çok kullanılan bir yöntem olmuştur. Yaratıcı Drama, önceden belirlenen bir konunun, doğaçlama, rol oynama gibi tekniklerden yararlanarak, grupla canlandırma yapılması- dır. Yapılan canlandırmalarda katılımcıların birikimlerinden, yaşantılarından ve oyu- nun genel özelliklerinden yararlanılır. Çalışmanın amacına ve grubun yapısına göre Yaratıcı Drama süreci gerçekleştirilir. Araştırmanın Amacı: Yaratıcı Drama ve Okuduğunu Anlama Stratejilerinin eğitim ve öğ- retimde bir araya getirilmesinin öğrenmede önemli fırsatlar sağlayacağı düşüncesi ile çalışmanın konusu belirlenmiştir. Bu araştırma ile temel olarak, İlköğretim 4. sınıf Türkçe dersi kapsamında, okuduğunu anlama eğitiminde, Yaratıcı Drama Yönteminin etkisi ve yönteme ilişkin öğrenci görüşlerinin ortaya konması amaçlanmaktadır. Araştırmanın Yöntemi: Bu araştırmada ön test, son test gruplu deney deseni ve nitel araş- tırma modeli kullanılmıştır. Ön test ve son testlerde araştırmacı tarafından geliştirilen “Okuduğunu Anlama Başarı Testleri (OBAT)”, görüşmelerde ise “Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu” kullanılmıştır. Bulgular ve Sonuçlar: Araştırmada Açık Uçlu Okuduğunu Anlama Başarı Testi sonuçla- rına göre, Yaratıcı Drama Yöntemine Dayalı Öğrenme ve Türkçe Dersi Öğretim Prog- ramına Göre Öğrenme Grupları arasında deney grubu lehine önemli bir farklılıklar ol- duğu tespit edilmiştir. Yapılan nitel araştırma verilerine göre ise öğrenciler, hoşlanma, empati, başarı, kendini ifade etme ve ekip ruhu kodlarında olumlu görüşler ortaya koymuştur. Öneriler: Yaratıcı Drama Yönteminin okuduğunu anlama stratejilerinin kullanımı üze- rinde daha işlevsel ve etkili olması için, uzun süreli ve ayrıntılı araştırmalar yapılmalı- dır. Okuduğunu anlama stratejileri eğitimi ile Yaratıcı Drama birleştirilerek okuma eği- timine yönelik daha etkili programlar hazırlanmalıdır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Eurasian Journal of Educational Research | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | en_US |
dc.title | Yaratıcı Drama Yönteminin Okuduğunu Anlama Başarısına Etkisi ve Yönteme İlişkin Öğrenci Görüşleri | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 0 | en_US |
dc.identifier.issue | 29 | en_US |
dc.identifier.startpage | 59 - 71 | - |
dc.identifier.startpage | 59 | en_US |
dc.identifier.endpage | 71 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 70195 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | Q3 | - |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | No Fulltext | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Article | - |
item.grantfulltext | none | - |
crisitem.author.dept | 09.03. Basic Education | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.