Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/41349
Title: | Güzel Sanatlar Eğitimi Öğrencilerinin Öğretmenlik Meslek Bilgisi Derslerine İlişkin Motivasyon ve Başarı Düzeyleri | Other Titles: | Fine Arts Education Students' Motivation and Achievement Levels in Teacher Education | Authors: | Özgüngör, Sevgi Kapıkıran, Şahin |
Keywords: | Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel;Müzik | Abstract: | Bu araştırmanın amacı Güzel Sanatlar Eğitimi lisan programına devam eden öğrencilerin öğretmenlik meslek bilgisi derslerindeki başarı durumlarının ve başarılarına etki eden etkenlerin belirlenmesidir. Araştırmanın ilk aşamasında Güzel Sanatlar Eğitimi öğretmenliği lisans programlarına devam eden öğrencilerin öğretmenlik meslek bilgisi derslerine ilişkin başarı puanlarının diğer bölüm öğrencilerinin başarı puanlarından düşük olduğu belirlenmiştir. Bu bulguların olası nedenlerine ışık tutmak amacıyla yapılan analizler Müzik ve Resim Eğitimi ABD’nda eğitim alan öğrencilerin öğretmenlik meslek bilgisi derslerine diğer bölüm öğrencilerinden daha az değer verdikleri bulunmuştur. Derse verilen düşük değer ise öğrencilerin içsel motivasyonları ve derin strateji kullanımları ile negatif yönde ilişkili bulunmuştur. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/41349 | ISSN: | 1301-0085 1309-0275 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
G__zel Sanatlar E__itimi ____rencilerinin ____retmenlik Meslek Bilgisi Derslerine __li__kin Motivasyon ve Ba__ar__ D__zeyleri[.pdf | 1.34 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
106
checked on Feb 8, 2025
Download(s)
26
checked on Feb 8, 2025
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.