Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41411
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTok, Şükran-
dc.contributor.authorTok, Türkay N.-
dc.contributor.authorMazı, Ayşegül-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:05:05Z-
dc.date.available2022-05-17T12:05:05Z-
dc.date.issued2008-
dc.identifier.issn1300-4832-
dc.identifier.issn2148-2403-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/41411-
dc.description.abstractBu araştırma, öğretmenlerin ilkokuma yazma öğretiminde çözümleme ve ses temelli cümle yöntemleri hakkındaki görüşlerini incelemeyi amaçlamıştır. Tarama modelinde, betimsel bir çalışma olan araştırmanın örneklemini, Hatay İli Antakya İlçesinde görev yapan 157 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak ilkokuma-yazma yöntemlerine ilişkin görüşlerden oluşan 44 maddelik anket kullanılmıştır. Verilerin toplanması amacıyla frekans ve yüzde değerleri ile değişkenler arasındaki ilişkinin anlamlılığı için tek örneklem kay-kare testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; ses temelli cümle yöntemiyle daha kısa sürede okumaya geçildiği, Türkçe’nin ses yapısına daha uygun olduğu, bitişik eğik yazının daha zevkli ve akıcı yazıldığı, çözümleme yöntemiyle ise, daha anlamlı ve hızlı okunduğu, okuma ve yazma sırasında noktalama işaretlerine daha fazla uyulduğu, dik temel harflerle yazılmış yazıların okunmasının daha kolay olduğu anlaşılmaktadır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofKuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleİlkokuma Yazma Öğretiminde Çözümleme ve Ses Temelli Cümle Yöntemlerinin Değerlendirilmesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue53en_US
dc.identifier.startpage123 - 144-
dc.identifier.startpage123en_US
dc.identifier.endpage144en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid74951en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

30
checked on May 27, 2024

Download(s)

4
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.