Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41420
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTok, Şükran-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:05:06Z-
dc.date.available2022-05-17T12:05:06Z-
dc.date.issued2008-
dc.identifier.issn1305-3515-
dc.identifier.issn1305-3515-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/41420-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı yansıtıcı düşünme etkinliklerinin öğrencilerin akademik başarı ve fen bilgisi dersine yönelik tutumlarına etkisini incelemektir. Araştırma Hatay ili merkez ilçesinde bulunan iki devlet ilköğretim okulunda 5. sınıfa devam eden 62 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Deney grubu 26 ve kontrol grubu 36 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmada Fen Bilgisi Başarı Testi ve Fen Bilimleriyle İlgili Tutum Ölçeği veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Deney grubundaki öğrencilere yansıtıcı düşünme etkinlikleri uygulanmıştır. Verilerin analizinde SPSS kullanılmıştır. Bulgular, yansıtıcı düşünme etkinliklerinin öğrencilerin fen bilgisi dersinde akademik başarılarını artırdığını ve fen bilgisi dersine yönelik tutumlarını olumlu yönde etkilediğini ortaya çıkarmıştır. İlköğretimde yansıtıcı düşünme etkinliklerinin fen bilgisi eğitimi açısından doğurguları tartışılmaktadır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleFen Bilgisi Dersinde Yansıtıcı Düşünme Etkinliklerinin Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage557 - 568-
dc.identifier.startpage557en_US
dc.identifier.endpage568en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid77742en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (3).pdf199.16 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

44
checked on May 27, 2024

Download(s)

26
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.