Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41422
Title: Uyum Zorluklarını Yordamada Yalnızlık, Sosyal Destek ve Sosyal Bağlılık Arasındaki İlişkilerin Analizi
Other Titles: The Predictive Analysis of Adjustment Diff iculties from Loneliness, Social Support, and Social Connectedness
Authors: Duru, Erdinç
Keywords: Aile Çalışmaları;Sosyal Çalışma;Sosyoloji
Abstract: Bu çalışmanın amacı, yalnızlık-uyum zorlukları ilişkisinde sosyal bağlılık ve sosyal desteğin dolaylı ve doğrudan rollerinin araştırılmasıdır. Araştırmanın örneklemini, Pamukkale Üniversitesinin farklı bölümlerinde öğrenim gören 404 (212 kız, 192 erkek) birinci sınıf üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Öğrencilerin yaş ortalaması 18,65’tir. Veri toplamak için Bilgi Formu, Duru tarafından kullanılmak üzere uyarlanan Uyum Zorlukları Ölçeği, Demir (1989) tarafından uyarlanan UCLA Yalnızlık Ölçeği, Duru ve Balkıs (2007) tarafından uyarlanan Sosyal Provizyon Ölçeği ve Duru (2007) tarafından Türkçeye uyarlanan Sosyal Bağlılık Ölçeği kullanılmıştır. Sonuçlar uyum zorluklarının sosyal destek ve sosyal bağlılıkla negatif, yalnızlıkla pozitif ilişkili olduklarını göstermektedir. Ek olarak bulgular sosyal desteğin, sosyal bağlılığın ve yalnızlığın uyum zorluklarının önemli yordayıcıları olduklarını; sosyal bağlılıkla sosyal desteğin ise yalnızlık-uyum zorlukları ilişkinde dolaylı rollere de sahip olduklarını göstermektedir. Bir diğer anlatımla, sosyal destek ve sosyal bağlılık sadece yalnızlığın uyum zorlukları üzerine etkisine aracılık etmiyor, aynı zamanda uyum zorluklarını doğrudan da yordayabiliyorlar.
URI: https://hdl.handle.net/11499/41422
ISSN: 1303-0485
2148-7561
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

194
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.