Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41426
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÜnal, Emre-
dc.contributor.authorŞimşek, Selçuk-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:05:06Z-
dc.date.available2022-05-17T12:05:06Z-
dc.date.issued2008-
dc.identifier.issn1305-3515-
dc.identifier.issn1305-3515-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/41426-
dc.description.abstractBu araştırma 2006-2007 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılı sonunda gerçekleştirilmiştir. Mesleki benlik saygısının (bireyin tercih ettiği mesleğine ilişkin geliştirdiği değerlilik yargısının) üniversiteye, anabilim dallarına, öğrencilerin cinsiyetlerine, öğretim türlerine ve mesleği seçme nedenlerine göre farklılık olup olmadığını ortaya koymak araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi Pamukkale ve Gazi Üniversitelerinin ilköğretim Bölümü Anabilim Dallarının son sınıftaki öğrencilerin arasından seçilen şubelerden oluşturmuştur. Bu kapsamda her iki üniversiteden toplam 633 öğrenci örnekleme alınmıştır. Araştırmada belirlenen örneklem grubunun mesleki benlik saygılarını ortaya koymak için Arıcak (2001) tarafından geliştirilen Mesleki Benlik Saygı Ölçeği izin alınarak kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarında; Pamukkale ve Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi ilköğretim Bölümüne bağlı Anabilim Dallarında öğrenim gören öğrencilerin mesleki benlik saygı düzeylerinin hemen hemen birbirine denk olduğu, örnekleme alınan öğrencilerin mesleki benlik saygılarında cinsiyetin ve mesleği seçme nedeninin önemli bir etken olduğu, öğrenim gördükleri Anabilim Dallarının ve öğretim türünün önemli bir etken olmadığı bulgularına ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel;Müziken_US
dc.titleİlköğretim Bölümü Anabilim Dallarında Öğrenim Gören Öğretmen Adaylarının Mesleki Benlik Saygılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesien_US
dc.title.alternativeAn Analysis of Pre Service Elementary School Teachers' Occupational Respect According to Different Variablesen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage41 - 52-
dc.identifier.startpage41en_US
dc.identifier.endpage52en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid77692en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

34
checked on May 27, 2024

Download(s)

16
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.