Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41442
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDuru, Erdinç-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:05:08Z-
dc.date.available2022-05-17T12:05:08Z-
dc.date.issued2008-
dc.identifier.issn1302-1370-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/41442-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, sosyal bağlılık ve sosyal desteğin yalnızlık üzerine doğrudan ve dolaylı rollerinin üniversiteye uyum süreci çerçevesinde incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesinin farklı bölümlerinde öğrenim gören 112’si kız, 86’sı erkek olmak üzere 198 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin yaşları 17-23 arasında değişmektedir. Veri toplamak için bilgi formu, Sosyal Bağlılık Ölçeği, Yalnızlık Ölçeği, Algılanan Çok Boyutlu Sosyal Destek Ölçeği ve Uyum Zorlukları Ölçekleri kullanılmıştır. Veriler korelasyon, Sobel testi, tekli ve çoklu regresyon teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; sosyal destek ve sosyal bağlılık yalnızlıkla negatif, uyum zorlukları yalnızlıkla pozitif yönde anlamlı ilişkiler vermektedir. Ek olarak, bulgular sosyal destek, sosyal bağlılık ve uyum zorluklarının yalnızlığın önemli yordayıcıları olduklarını göstermektedir. Analiz sonuçlarına göre, sosyal destek ve sosyal bağlılık uyum zorlukları yalnızlık ilişkisinde dolaylı rollere de sahiptirler. Bir diğer anlatımla, sosyal destek ve sosyal bağlılık hem yalnızlığı doğrudan yordayabilmekte, hem de uyum zorlukları yalnızlık ilişkisinde etkili iki ara değişken işlevi üstlenmektedirler.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTürk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.titleÜniversiteye Uyum Sürecinde Yalnızlığı Yordamada Sosyal Destek ve Sosyal Bağlılığın Doğrudan ve Dolaylı Rollerien_US
dc.title.alternativeThe Direct and Indirect Roles of Social Connectedness and Social Support in Predicting Loneliness in the Adjustment Process to Universityen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue29en_US
dc.identifier.startpage13 - 24-
dc.identifier.startpage13en_US
dc.identifier.endpage24en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid85568en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextNo Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextnone-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

718
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.