Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41495
Title: Pre-service science teachers' understandings of an environmental ıssue: ozone layer depletion
Other Titles: Fen öğretmeni adaylarının bir çevresel konuyu anlaması: ozon tabakasının incelmesi
Authors: Bahar, Mehmet
Bağ, Hüseyin
Bozkurt, Orçun
Keywords: Çevre Mühendisliği
Abstract: Bu çalışmanın amacı küresel çevre sorunlarından birisi olan ozon tabakası ve onun incelmesi ile ilgili olarak öğretmen adaylarının bilgi düzeylerini, kavram yanılgılarını ve bilgi edinme yollarını belirlemektir. Bu amaçla beşli likert ölçeğinde otuz madde ve yedi çoktan seçmeli soru içeren bir anket formu 308 fen öğretmeni adayına uygulanmıştır. Anketten elde edilen verilerin yorumlanabilmesi amacıyla istatiksel işlemler yapılmıştır. Sonuçlar, fen öğretmeni adaylarının ozon tabakasının incelmesi konusunda hem yeterli düzeyde bilgiye sahip olmadıklarını, hem de kavram yanılgılarına sahip olduğunu göstermiştir. Sonuçlar ayrıca fen öğretmeni adaylarının ozonla ilgili sadece okulda aldıkları eğitimle değil, basın-yayın, arkadaş grubu vb. diğer kaynaklardan da beslendiğini ortaya koymaktadır. Bu araştırmada elde edilen sonuçların diğer çalışma sonuçları ile karşılaştırıldığında ortaya çıkan farklılık ve benzerlikler vurgulanmış, sonuçların daha derin bir öğrenme ve daha iyi bir öğretme için anlamı tartışılmıştır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/41495
ISSN: 1300-1361
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / WoS Indexed Publications Collection

Show full item record



CORE Recommender

WEB OF SCIENCETM
Citations

9
checked on Jun 27, 2024

Page view(s)

38
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.