Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41495
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBahar, Mehmet-
dc.contributor.authorBağ, Hüseyin-
dc.contributor.authorBozkurt, Orçun-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:05:40Z-
dc.date.available2022-05-17T12:05:40Z-
dc.date.issued2008-
dc.identifier.issn1300-1361-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/41495-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı küresel çevre sorunlarından birisi olan ozon tabakası ve onun incelmesi ile ilgili olarak öğretmen adaylarının bilgi düzeylerini, kavram yanılgılarını ve bilgi edinme yollarını belirlemektir. Bu amaçla beşli likert ölçeğinde otuz madde ve yedi çoktan seçmeli soru içeren bir anket formu 308 fen öğretmeni adayına uygulanmıştır. Anketten elde edilen verilerin yorumlanabilmesi amacıyla istatiksel işlemler yapılmıştır. Sonuçlar, fen öğretmeni adaylarının ozon tabakasının incelmesi konusunda hem yeterli düzeyde bilgiye sahip olmadıklarını, hem de kavram yanılgılarına sahip olduğunu göstermiştir. Sonuçlar ayrıca fen öğretmeni adaylarının ozonla ilgili sadece okulda aldıkları eğitimle değil, basın-yayın, arkadaş grubu vb. diğer kaynaklardan da beslendiğini ortaya koymaktadır. Bu araştırmada elde edilen sonuçların diğer çalışma sonuçları ile karşılaştırıldığında ortaya çıkan farklılık ve benzerlikler vurgulanmış, sonuçların daha derin bir öğrenme ve daha iyi bir öğretme için anlamı tartışılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofEkolojien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇevre Mühendisliğien_US
dc.titlePre-service science teachers' understandings of an environmental ıssue: ozone layer depletionen_US
dc.title.alternativeFen öğretmeni adaylarının bir çevresel konuyu anlaması: ozon tabakasının incelmesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue69en_US
dc.identifier.startpage51 - 58
dc.identifier.startpage51en_US
dc.identifier.endpage58en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid83333en_US
dc.identifier.wosWOS:000262622300007en_US
dc.identifier.scopusqualityQ4-
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextNo Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextnone-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / WoS Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

WEB OF SCIENCETM
Citations

9
checked on Dec 20, 2024

Page view(s)

40
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.