Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41524
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÇokadar, Hulusi-
dc.contributor.authorŞahin, Abdurrahman-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:06:02Z-
dc.date.available2022-05-17T12:06:02Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.issn1302-5600-
dc.identifier.issn2791-7657-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/41524-
dc.description.abstractBilişim teknolojilerindeki gelişmelere rağmen ders kitapları öğretme öğrenme sürecindeki yerini korumakta, öğretmen ve öğrenciler tarafından halen sıklıkla kullanılmaktadır. Ancak yapılan araştırmalar daha çok, kitap niteliklerinin incelenmesine odaklanmış; ders kitaplarının öğrenci ve öğretmenler tarafından nasıl kullanıldığı hakkında daha az çalışma yapılmıştır. Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının üniversite öncesi deneyimlerindeki öğretmen ve öğrencilerin ders kitabı kullanırlarken gösterdikleri tipik davranışları incelemektir. Nitel yolla toplanan veriler içerik analizi tekniğiyle çözümlenerek temalar elde edilmiştir. Araştırmanın bulguları öğretmenlerin ders kitaplarına yönelik genel bir yaklaşımı benimsediklerini; ders kitaplarını sunu, ödev-hazırlık, etkinlik-katılım ve değerlendirme süreçlerinde kullandıklarını göstermektedir. Bulgular öğrencilerin de genel bir yaklaşım sergilemelerinin yanında öğrenme, ödev-hazırlık, etkinlik-katılım ve değerlendirme süreçlerinde ders kitaplarına başvurduklarını; az sayıda öğrencinin ise ders kitaplarına karşı direnç davranışları oluşturduklarını göstermektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofMilli Eğitimen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectMatematik;Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özelen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının üniversite öncesi deneyimlerindeki öğretmen ve öğrencilerin ders kitabı kullanım davranışlarıen_US
dc.title.alternativeTextbook use acts of teachers and students that are in the earlier experiences of preservice teachersen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume38en_US
dc.identifier.issue183en_US
dc.identifier.startpage365 - 379-
dc.identifier.startpage365en_US
dc.identifier.endpage379en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid92853en_US
dc.identifier.scopusqualityQ4-
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextnone-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

38
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.