Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41541
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorEkmekçi, Rıdvan-
dc.contributor.authorBerber, Serkan-
dc.contributor.authorKutlu, Ömer-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:06:04Z-
dc.date.available2022-05-17T12:06:04Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.issn1302-2040-
dc.identifier.issn2687-6329-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/41541-
dc.description.abstractBu araştırmada, spor pazarlamasında internet’in önemi açıklanarak, spor kulüplerinin internet ağı (web) üzerindeki faaliyetleri, pazarlama açısından incelenmiştir. Araştırma ayrıca profesyonel futbol kulüplerine gelecekte olabilecek pazarlama faaliyetleri ile ilgili interneti kullanma ile ilgili öneriler vermeyi amaçlamıştır. Çalışma 2008 – 2009 sezonlarında Türkiye Süper Liginde mücadele eden futbol takımları üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada veri toplamak için nitel araştırma tekniklerinden doküman ve içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Analizler Beceh, Chadwick ve Tapp’ın (2000) geliştirdiği kodlama şeması ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre: Dokuz kulübün web sitesinde üyelik sitemi bulunmaktadır. Bu sayede bu kulüpler web sitelerini veri tabanı olarak kullanmaktadırlar. Online ürün satışını 7 kulüp gerçekleştirmektedir. Bazı kulüpler, web sitelerinin teknik altyapılarının yetersizliği nedeniyle ürün satışlarını alışveriş siteleri üzerinden yapmaktadırlar. Bilet satışlarına bakıldığında 8 kulübün online bilet satışını gerçekleştirdiği görülmektedir. Konyaspor hariç tüm kulüpler web sitelerinde sponsorlarının logolarını veya isimlerini göstermektedirler. Dergi tutundurma çalışması olarak 9 kulübün sitesinde dergilerini belirttikleri ve dergi üyeliği ile ilgili bilgi ve üyelik hizmet verdiği tespit edilmiştir. Taraftar tutundurma çabaları ile ilgili olarak 9 kulüp kulübün web sitelerinde üyelik sistemi bulundurdukları tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAtatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSpor Bilimleri;Eğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSpor pazarlamasında internetin kullanımı: Türkiye futbol süper ligi takımlarının ağ ortamında pazarlama açısından incelenmesien_US
dc.title.alternativeInternet using on sports marketing: Research of marketing activities of Turkey football super league teamsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage11 - 20-
dc.identifier.startpage11en_US
dc.identifier.endpage20en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid103999en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept18.04. Sports Management-
Appears in Collections:Spor Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (38).pdf219.09 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

62
checked on May 27, 2024

Download(s)

6
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.