Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/41546
Title: | İlköğretim öğrencilerinde algılanan sosyal beceri ve mantıkdışı inançlar | Other Titles: | Perceived social skills and irrational beliefs in primary school students | Authors: | Çivitci, Asım Çivitci, Nazmiye |
Keywords: | Davranış Bilimleri;Eğitim, Eğitim Araştırmaları | Abstract: | Bu araştırmada ilköğretim 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin algıladıkları sosyal beceri düzeyleri ile mantıkdışı inançları (toplam puan, başarı talebi, rahatlık talebi) arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Araştırma grubunu Denizli Il merkezindeki üç ilköğretim okulunda öğrenim gören 344 öğrenci oluşturmuştur. Veriler, Sosyal Beceri Ölçeği-Öğrenci Formu ve Ergenler Için Mantıkdışı Inançlar Ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin analizinde Kolmogorov-Smirnov testi, Pearson korelasyon katsayısı ve çok değişkenli varyans analizi (MANOVA) kullanılmıştır. Araştırma bulguları, öğrencilerde toplam mantıkdışı inançlar ve rahatlık talebi arttıkça algılanan sosyal becerilerin azaldığını; başarı talebi ve sosyal beceriler arasında ise anlamlı bir ilişkinin olmadığını göstermektedir. Ayrıca, kızlarda toplam mantıkdışı inançlar ve algılanan sosyal beceriler arasında olumsuz ilişki elde edilirken, erkeklerde anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/41546 | ISSN: | 1305-3515 1305-3515 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
__lk____retim ____rencilerinde Alg__lanan Sosyal Beceri ve Mant__kd______ __nan__lar[.pdf | 245.56 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
70
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
18
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.