Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41547
Title: Mobil reklamlar ve Mobil reklam araçlarına yönelik tutumlar
Other Titles: Mobile advertising and attitudes towards mobile advertisements tools
Authors: Barutçu, Süleyman
Öztürk, Meltem Göl
Abstract: Bu çalışmanın amacı, pazarlama bölümü yöneticilerinin dikkatlerini mobil iletişim teknolojilerindeki gelişmelerin sonucu olarak ortaya çıkan mobil pazarlama ve mobil reklam uygulamalarına çekmektir. Çalışmanın kavramsal analiz bölümünde mobil pazarlama, mobil reklamların önemi açıklanmış ve mobil reklam araçları (SMS, MMS ve Bluetooth Reklamları) analiz edilmiştir. Araştırma bölümünde ise mobil telefon kullanıcılarının mobil reklam araçlarına yönelik tutumlarının karşılaştırmalı olarak belirlendiği pilot araştırma sonuçları açıklanmıştır. 158 mobil telefon kullanıcısı üzerinde yapılan tanımlayıcı araştırma sonuçlarına göre; mobil telefon kullanıcılarının SMS, MMS ve Bluetooth aracılığıyla gelen yazılı, sesli ve görüntülü mobil reklam mesajlarına karşı olumlu bir tutuma sahip olduğu sonucuna varılmıştır. Sonuç ve öneriler bölümünde mobil reklam programlarının başarısının arttırılmasına yönelik önerilerde bulunulmuştur.
URI: https://hdl.handle.net/11499/41547
ISSN: 1305-4716
1309-9132
Appears in Collections:İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (1).pdf378.27 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

36
checked on May 27, 2024

Download(s)

16
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.