Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41561
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTepeköylü, Özden-
dc.contributor.authorSoytürk, Mümine-
dc.contributor.authorÇamlıyer, Hatice-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:06:06Z-
dc.date.available2022-05-17T12:06:06Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.issn1304-284X-
dc.identifier.issn2717-6347-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/41561-
dc.description.abstractBu araştırma Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’ndaki Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği, Spor Yöneticiliği, Antrenörlük Eğitimi Bölümleri öğrencilerinin iletişim becerisi algılarının ne olduğunu belirlemek amacıyla yapılmıştır. Ayrıca cinsiyet, yaş, okunulan bölüm, sınıf düzeyi, herhangi bir spor branşıyla düzenli olarak ilgilenip ilgilenilmediği, yaşanılan yerleşim merkezi, mezun olduğu lise türü, anne-baba eğitim düzeyi, anne-baba mesleği, kaç kardeş oldukları ve ailenin toplam aylık gelir düzeyi değişkenlerine göre iletişim becerisi algılarının anlamlı bir farklılık yaratıp yaratmadığı da araştırılmıştır. Örneklem grubunu Manisa Celal Bayar Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu 1., 2., 3. ve 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmaya 161’i kız ve 305’i erkek olmak üzere toplam 466 öğrenci katılmıştır. Araştırmanın iletişim becerisi algılarına ilişkin veriler Korkut (1997) tarafından geliştirilen üniversite öğrencileri üzerinde daha sonra geçerliği ve güvenirliği yapılan “İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği” ve öğrencilerin demografik özelliklerini belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgi Formu” ile toplanmıştır. Verileri değerlendirmek amacıyla ANOVA ve “t” testi istatistiksel analiz yöntemleri uygulanmıştır. Araştırmanın bulguları Beden Eğitimi Spor Yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerisi algılarının oldukça yüksek olduğunu göstermiştir. Ayrıca cinsiyet değişkenine göre iletişim becerisi algılarında kızların lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Çalışmanın diğer bulguları iletişim becerisi algılarının, yaş, okunulan bölüm, sınıf düzeyi, herhangi bir spor branşıyla düzenli olarak ilgilenip ilgilenilmediği, yaşanılan yerleşim merkezi, anne-baba eğitim düzeyi, anne-baba mesleği ve ailenin toplam aylık gelir düzeyi değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar yaratmadığını göstermiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofSPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleBeden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu (BESYO) öğrencilerinin iletişim becerisi algılarının bazı değişkenler açısından incelenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage115 - 124-
dc.identifier.startpage115en_US
dc.identifier.endpage124en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid103428en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept18.02. Recreation-
Appears in Collections:Spor Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (2).pdf235.46 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

56
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

24
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.