Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/41610
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Okay, Şenol | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:06:12Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:06:12Z | - |
dc.date.issued | 2009 | - |
dc.identifier.issn | 1301-370X | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/41610 | - |
dc.description.abstract | Günümüzde yönetim anlayışları insanı merkezine alıp, katılımcı bir felsefeyi uygulamaya koyarak, çalışanların kuruma aidiyet duygusunu artıran, sürekli gelişme çabası ve sinerji oluşturacak takım çalışması yaparak verimliliği ve kaliteyi artırıcı çalışmaların içerisinde yer almaktadır. Bu durumda Toplam Kalite Yönetimi (TKY) anlayışı uygulamaya konulmaktadır. Ülkemizde son yıllarda kamu sektöründe de uygulamaya konulan TKY yaklaşımını Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) da merkez teşkilatında ve okullarda uygulama çalışmaları yapmaktadır. Eğitimde kaliteli bireylerin yetişmesinde ve “kalite” bilincinin oluşmasında önemli katkılar sağlaması beklenen çalışmalar, mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında da uygulanmaktadır. Bu çalışmada ülke sanayisine vasıflı ara eleman yetiştiren mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında uygulanmaya başlanan TKY çalışmalarının öğrencilerin akademik ve sosyal başarılarına etkileri yönetici ve öğretmenler tarafından değerlendirilerek tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmaya Denizli ilindeki mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında görev yapan 275 öğretmen ve yönetici katılmıştır. Çalışmada elde edilen bulgular mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında TKY uygulamalarının öğrencilerin akademik ve sosyal başarılarına etkilerinin orta düzeyde olduğunu göstermiştir. Bunun yanında, araştırmaya katılan öğretmenlerin hizmet yılları değişkenine göre değerlendirmelerde anlamlı farklılık çıkarken, TKY eğitimi alma durumuna göre anlamlı farklılık çıkmamıştır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel | en_US |
dc.title | Yönetici ve Öğretmenlerin Algılarına Göre Mesleki ve Teknik Ortaöğretimde Toplam Kalite Yönetimi Uygulamalarının Öğrencilerin Akademik ve Sosyal Başarılarına Etkisi | en_US |
dc.title.alternative | Effect of Total Quality Management Applications on Academic and Social Success of Students in Vocational and Technical Secondary Education According to the Perception of Manager and Teachers | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 0 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 130 - 184 | - |
dc.identifier.startpage | 130 | en_US |
dc.identifier.endpage | 184 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 90041 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
crisitem.author.dept | 19.02. Mechanical Engineering | - |
Appears in Collections: | Teknik Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (6).pdf | 296.16 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
58
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
16
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.