Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41610
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorOkay, Şenol-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:06:12Z-
dc.date.available2022-05-17T12:06:12Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.issn1301-370X-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/41610-
dc.description.abstractGünümüzde yönetim anlayışları insanı merkezine alıp, katılımcı bir felsefeyi uygulamaya koyarak, çalışanların kuruma aidiyet duygusunu artıran, sürekli gelişme çabası ve sinerji oluşturacak takım çalışması yaparak verimliliği ve kaliteyi artırıcı çalışmaların içerisinde yer almaktadır. Bu durumda Toplam Kalite Yönetimi (TKY) anlayışı uygulamaya konulmaktadır. Ülkemizde son yıllarda kamu sektöründe de uygulamaya konulan TKY yaklaşımını Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) da merkez teşkilatında ve okullarda uygulama çalışmaları yapmaktadır. Eğitimde kaliteli bireylerin yetişmesinde ve “kalite” bilincinin oluşmasında önemli katkılar sağlaması beklenen çalışmalar, mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında da uygulanmaktadır. Bu çalışmada ülke sanayisine vasıflı ara eleman yetiştiren mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında uygulanmaya başlanan TKY çalışmalarının öğrencilerin akademik ve sosyal başarılarına etkileri yönetici ve öğretmenler tarafından değerlendirilerek tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmaya Denizli ilindeki mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında görev yapan 275 öğretmen ve yönetici katılmıştır. Çalışmada elde edilen bulgular mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında TKY uygulamalarının öğrencilerin akademik ve sosyal başarılarına etkilerinin orta düzeyde olduğunu göstermiştir. Bunun yanında, araştırmaya katılan öğretmenlerin hizmet yılları değişkenine göre değerlendirmelerde anlamlı farklılık çıkarken, TKY eğitimi alma durumuna göre anlamlı farklılık çıkmamıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTürkiye Sosyal Araştırmalar Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özelen_US
dc.titleYönetici ve Öğretmenlerin Algılarına Göre Mesleki ve Teknik Ortaöğretimde Toplam Kalite Yönetimi Uygulamalarının Öğrencilerin Akademik ve Sosyal Başarılarına Etkisien_US
dc.title.alternativeEffect of Total Quality Management Applications on Academic and Social Success of Students in Vocational and Technical Secondary Education According to the Perception of Manager and Teachersen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage130 - 184-
dc.identifier.startpage130en_US
dc.identifier.endpage184en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid90041en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept19.02. Mechanical Engineering-
Appears in Collections:Teknik Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (6).pdf296.16 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

58
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

16
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.