Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/41699
Title: | Akademik Erteleme Eğilimi, Akademik Başarı İlişkisinde Genel ve Performans Benlik Saygısının Rolü | Other Titles: | The Role of General and Performance Self Esteem In Relation Academic Procrastination and Academic Achievement | Authors: | Balkıs, Murat Duru, Erdinç |
Keywords: | Davranış Bilimleri | Abstract: | Bu çalışmada, akademik erteleme eğilimi-akademik başarısı ilişkisinde, performans ve genel benlik saygısının dolaylı rollerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesinde farklı bölümlerde öğrenim gören yaşları 17 ile 31 arasında değişen, 216sı kız ve 107 si erkek olmak üzere 323 öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Aitken Erteleme Eğilimi Ölçeği, Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği, Durumsal Benlik Saygısı Ölçeğinin Performans Benlik Saygısı alt ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, akademik erteleme eğilimi-akademik başarı ilişkisinde, performans ve genel benlik saygısının kısmi aracılık rolü üstlendiği görülmüştür. Bir diğer deyişle, akademik erteleme eğilimi ile akademik başarı arasındaki ilişki, öğrencilerin genel ve performans benlik saygısı düzeylerine bağlı olarak güçlenmekte veya zayıflamaktadır. Bulgular eğitimciler ve psikolojik danışmanlar açısında ele alınıp tartışılmıştır. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/41699 | ISSN: | 1301-0085 1309-0275 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Akademik Erteleme Eğilimi.pdf | 299.4 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
1,400
checked on Mar 4, 2025
Download(s)
648
checked on Mar 4, 2025
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.