Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41703
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKapıkıran, Şahin-
dc.contributor.authorAcun, Necla Kapıkıran-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:07:42Z-
dc.date.available2022-05-17T12:07:42Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.issn1301-3718-
dc.identifier.issn2458-8342-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/41703-
dc.description.abstractBireyin ruh sağlığını koruyucu çalışmalar içinde yer alan, sosyal desteğin ölçümü için çok sayıda ölçek geliştirilmiştir. Bu çalışmanın amacı, Schulz ve Schwarzer (2003) tarafından geliştirilen Algılanan Elde Edilebilir Destek Ölçeği’nin (AEDÖ) geçerlik ve güvenirliğini gerçekleştirmektir. Çalışma, iki farklı katılımcı grup ile yapılmıştır. Birinci çalışma grubunda 224, ikinci çalışma grubunda 201 olmak üzere toplam 425 üniversite öğrencisi yer almıştır. AEED ölçeğinin faktör yapısını belirlemek üzere doğrulayıcı faktör analizi (DFA) yapılmıştır. Ölçeğin hesaplanan DFA uyum indisleri (uyum indisleri) mükemmel düzeye ulaşmıştır. Ölçeğin bileşen ve ayırt edici geçerliği için, kaygı (anksiyete), depresyon ve psikolojik iyi olma ölçek puanları arasında korelasyon hesaplanmıştır. AEED ölçeğinin toplamı ve alt ölçekleri ile Kısa Semptom Envanteri’nin anksiyete alt ölçeği Beck Anksiyete Ölçeği ve Beck Umutsuzluk Ölçeği puanları arasında olumsuz yönde anlamlı ilişki saptanmıştır. AEED toplam ve alt ölçekleri ile Psikolojik İyi Olma alt ölçekleri arasında olumlu yönde ilişki saptanmıştır. Bununla birlikte, ölçeğin madde toplam analizi (r= .40-.78), Cronbach Alfa (.83) ve test tekrar test korelasyonu (.77) değerleri kabule dilebilir düzeye erişmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAnkara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.titleAlgılanan elde edilebilir destek ölçeğinin Türkçeye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışmasıen_US
dc.title.alternativeThe validity and reliability of the perceived available support scaleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume43en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage51 - 73-
dc.identifier.startpage51en_US
dc.identifier.endpage73en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid113665en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
Algılanan elde edilebilir destek ölçeği.pdf432.66 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

264
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

74
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.