Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41729
Title: Otomotiv yetkili servislerinde çalışanların memnuniyet düzeylerine ilişkin bir araştırma
Other Titles: A research on satisfaction levels of workers of automotive authorized services
Authors: Okay, Şenol
Akçay, Mehmet
Abstract: Bu çalışmada, Otomotiv Yetkili Servislerinde (OYS) çalışanların (iç müşteri) yönetici tutumları ve yaptığı işe ilişkin memnuniyet düzeylerine etki eden faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubunu Denizli, Aydın ve İzmir illerindeki 70 adet yetkili serviste çalışan 302 adet iç müşteri oluşturmaktadır. Araştırmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Anket sorularının cevaplanması sonucu elde edilen bulgularla frekans (f), ortalama ($overline X$ ) ve standart sapma (S) hesaplanarak değerlendirmeler yapılmıştır. Ayrıca, katılımcıların çalışma süreleri değişkenine göre değerlendirmelerde farklılık olup olmadığını belirlemek için tek yönlü varyans (ANOVA) analizi ve gruplar arasındaki olası farklılıkların hangi gruplar arasında olduğunu belirlemek için LSD testi kullanılmıştır. Gruplar arasındaki farklılıkların test edilmesinde anlamlılık düzeyi p<.05 olarak alınmıştır. Araştırma sonucunda çalışanların yönetici tutumlarına ve yaptıkları işlerine ilişkin memnuniyet düzeylerinin yüksek olduğu görülmektedir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/41729
ISSN: 1302-0900
2147-9429
Appears in Collections:Teknik Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
Otomotiv Yetkili Servislerinde.pdf1.4 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

32
checked on May 27, 2024

Download(s)

36
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.