Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41740
Title: TKY uygulamalarının mesleki ve teknik ortaöğretimde eğitim faaliyetlerine ve yönetici davranışlarına etkileri: Denizli ili örneği
Other Titles: Effects of TQM applications to education activities and manager behavıors in vocational and technical secondary education: Denizli city sample
Authors: Okay, Şenol
Abstract: Bu çalışmanın amacı; mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında uygulanan Toplam Kalite Yönetimi (TKY) çalışmalarının öğretmenler tarafından, eğitim faaliyetlerine ve yönetici davranışlarına etkilerini değerlendirmektir. Araştırmada tarama yöntemi kullanılmış olup, çalışma grubunu Denizli’de faaliyet gösteren üç adet meslek lisesindeki ölçme aracına cevap veren 251 öğretmen oluşturmaktadır. Çalışmada elde edilen bulgular, okullarda uygulanan TKY çalışmalarının eğitim faaliyetlerine ve yönetici davranışlarına etkilerinin orta düzeyde olduğunu göstermiştir. Ayrıca, araştırmaya katılan öğretmenlerin, eğitim faaliyetlerinin değerlendirilmesinde branş farklılığına ve kısmi olarak da TKY ekiplerinde çalışma farklılığına göre anlamlı düzeyde farklılık bulunmuştur. Bunun yanında yönetimle ilgili değerlendirmede branş farklılığına göre anlamlı farklılık çıkarken, TKY ekiplerinde çalışma farklılığına göre anlamlı farklılık çıkmamıştır. Eğitim faaliyetleri ve yönetici davranışlarının değerlendirilmesinde öğretmenlerin hizmet sürelerine göre anlamlı düzeyde farklılık gerçekleşmemiştir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/41740
ISSN: 1302-1842
2587-005X
Appears in Collections:Teknik Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
TKY uygulamalarının mesleki ve teknik ortaöğretim.pdf377.39 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

36
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

8
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.