Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41749
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorErökten, Seçil-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:07:48Z-
dc.date.available2022-05-17T12:07:48Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.issn1300-5340-
dc.identifier.issn2536-4758-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/41749-
dc.description.abstractKimyanın gelişmesi laboratuar araştırmalarına dayanmaktadır. Bu nedenle, genç nesillerin araştırmacı bir ruhla yetiştirilmesi için kimya eğitiminde laboratuar çalışmalarına özel bir önem verilmektedir. Geleceğin sınıflarında görev yapacak; düşünen, kendini ifade edebilen, yaratıcı problem çözme becerisine sahip bireylerin yetişmesi önemlidir. Bu çalışmada; fen bilgisi öğrencilerinin kimya laboratuarında deneyler yaparak kimya laboratuarına karşı endişelerinin değişip değişmediği araştırılmıştır. Bu amaçla; 2008-2009 öğretim yılı güz döneminde Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalında 2. sınıf öğrencilerinden (4 şube) Genel Kimya Laboratuarını alan 100 öğrenci örneklem olarak kullanılmıştır. Çalışma kapsamında; Bowen tarafından geliştirilen, Azizoğlu ve Uzuntiryaki tarafından çevirisi yapılan “Kimya Laboratuarı Endişe Ölçeği” kullanılmıştır. Dönemin başında Genel Kimya Laboratuarı dersine başlamadan önce öğrencilere “Kimya Laboratuarı Endişe Ölçeği” ön test olarak uygulanmıştır. Dönem boyunca dersin içeriğinde bulunan deneyler yapılmıştır. Dönemin sonunda ise “Kimya Laboratuarı Endişe Ölçeği” tekrar son test olarak uygulanmıştır. Ön-son test karşılaştırıldığında yapılan uygulama sayesinde öğrencilerinin endişelerinde azalma olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.titleFen bilgisi öğrencilerinde kimya laboratuvar uygulamalarının öğrenci endişeleri üzerine etkisinin değerlendirilmesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume2010en_US
dc.identifier.issue38en_US
dc.identifier.startpage107 - 114-
dc.identifier.startpage107en_US
dc.identifier.endpage114en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid104801en_US
dc.identifier.scopusqualityQ4-
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextnone-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

76
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.