Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/41750
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ogelman, Hülya Gülay | - |
dc.contributor.author | Ekici, Gülay | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:07:48Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:07:48Z | - |
dc.date.issued | 2010 | - |
dc.identifier.issn | 1304-6020 | - |
dc.identifier.issn | 1304-6020 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/41750 | - |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programında yer alan amaçları, kazanımları, kavramları, belirli gün ve haftaları çevre eğitimi açısından analiz etmektir. Araştırmada, Okul Öncesi Eğitimi Programının çevre eğitimi açısından içerik analizinin yapılması amacıyla tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından programda yer alan amaç, kazanımlar, kavramlar belirli gün-haftalar doğrultusunda oluşturulan “Uzman Görüş Formu” ile okul öncesi eğitim ve çevre eğitimi alanlarında çalışan 23 akademisyenin görüşleri alınarak toplanmıştır. Program genel olarak incelendiğinde, uzman görüşlerine göre okul öncesi eğitimi programında gelişim alanlarındaki amaçlarda, psikomotor ve dil alanlarında çevre eğitimine yönelik amaç ve kazanımların yer almadığı bununla birlikte sosyal-duygusal, bilişsel ve özbakım becerileri alanlarındaki çevreye yönelik amaçların, tüm programdaki amaçlar içerisinde % 25.9’luk bir yere sahip olduğu tespit edilmiştir. Çevre eğitimine yönelik kazanımların da tüm kazanımların % 15.5’ini oluşturduğu belirlenmiştir. Ayrıca programda yer alan kavramların % 29.0’unun ve programda yer alan belirli gün ve haftaların % 26.3’ünün çevre eğitimi ile ilgili olduğu anlaşılmaktadır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Journal of Turkish Science Education | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Davranış Bilimleri;Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel;Aile Çalışmaları;Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm;Müzik;Sosyal Çalışma | en_US |
dc.title | MEB Okul öncesi eğitim programının çevre eğitimi açısından analizi | en_US |
dc.title.alternative | The analysis of the ministry of national education pre-school education programme in the sense of environmental education | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 7 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 74 - 84 | - |
dc.identifier.startpage | 74 | en_US |
dc.identifier.endpage | 84 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 117785 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | Q4 | - |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Article | - |
crisitem.author.dept | 09.03. Basic Education | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
MEB Okul öncesi eğitim programının çevre eğitimi açısından analizi.pdf | 319.18 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
710
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
948
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.