Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41750
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorOgelman, Hülya Gülay-
dc.contributor.authorEkici, Gülay-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:07:48Z-
dc.date.available2022-05-17T12:07:48Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.issn1304-6020-
dc.identifier.issn1304-6020-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/41750-
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programında yer alan amaçları, kazanımları, kavramları, belirli gün ve haftaları çevre eğitimi açısından analiz etmektir. Araştırmada, Okul Öncesi Eğitimi Programının çevre eğitimi açısından içerik analizinin yapılması amacıyla tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından programda yer alan amaç, kazanımlar, kavramlar belirli gün-haftalar doğrultusunda oluşturulan “Uzman Görüş Formu” ile okul öncesi eğitim ve çevre eğitimi alanlarında çalışan 23 akademisyenin görüşleri alınarak toplanmıştır. Program genel olarak incelendiğinde, uzman görüşlerine göre okul öncesi eğitimi programında gelişim alanlarındaki amaçlarda, psikomotor ve dil alanlarında çevre eğitimine yönelik amaç ve kazanımların yer almadığı bununla birlikte sosyal-duygusal, bilişsel ve özbakım becerileri alanlarındaki çevreye yönelik amaçların, tüm programdaki amaçlar içerisinde % 25.9’luk bir yere sahip olduğu tespit edilmiştir. Çevre eğitimine yönelik kazanımların da tüm kazanımların % 15.5’ini oluşturduğu belirlenmiştir. Ayrıca programda yer alan kavramların % 29.0’unun ve programda yer alan belirli gün ve haftaların % 26.3’ünün çevre eğitimi ile ilgili olduğu anlaşılmaktadır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofJournal of Turkish Science Educationen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDavranış Bilimleri;Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel;Aile Çalışmaları;Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm;Müzik;Sosyal Çalışmaen_US
dc.titleMEB Okul öncesi eğitim programının çevre eğitimi açısından analizien_US
dc.title.alternativeThe analysis of the ministry of national education pre-school education programme in the sense of environmental educationen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage74 - 84-
dc.identifier.startpage74en_US
dc.identifier.endpage84en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid117785en_US
dc.identifier.scopusqualityQ4-
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

510
checked on May 27, 2024

Download(s)

740
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.