Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41757
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKırmızı, Susar Fatma-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:07:49Z-
dc.date.available2022-05-17T12:07:49Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.issn1300-3542-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/41757-
dc.description.abstractYaratıcı Yazma, zihinde canlanan fikir ve imgeleri özgün bir şekilde yazıya dökmedir. Kişi, yaratıcı yazma sayesinde iç dünyasını tanır, hiç farkında olmadığı sıra dışı özelliklerini keşfeder. Bu araştırmanın temel amacı ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinden elde edilen yaratıcı yazma ürünlerinin içeriğinin değerlendirilerek öğrencilerin yazılı ürünlerinin niteliğini belirlenen ölçütler açısından ortaya koymaktır. Çalışmada nitel araştırmada kullanılan içerik analizi tekniğine başvurulmuştur. Araştırma sürecinde, elde edilen yazılı ürünler ayrıntılı bir şekilde incelenerek öğrencilerin yaratıcı yazma konusundaki yetkinlikleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın evreni Denizli Merkez ilçede yer alan 4. ve 5. sınıf öğrencileridir. Örneklemin belirlenmesinde ise amaçlı örnekleme yöntemlerinden olan maksimum çeşitlilik örneklemesi kullanılmıştır. Çalışma 6 ilköğretim okulunda 412 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Yaratıcı yazma ürünlerinin değerlendirilmesinde Susar Kırmızı (2009) tarafından geliştirilen “Yaratıcı Yazma İçin Değerlendirme Ölçütleri Formu (YİDÖF)” kullanılmıştır. Yaratıcı yazma ürünlerini hem araştırmacı hem de alanda yetkin başka bir öğretici büyük bir dikkatle okunmuş ve YİDÖF’te yer alan ölçütlere uygun olarak puanlandırmıştır. Her iki puanlamadan elde edilen tutarlılık görüş birliğine ilişkin değerler şu şekildedir: Birinci ölçüt için ,84; ikinci ölçüt için ,73; üçüncü ölçüt için ,76; üçüncü ölçüt için ,67; dördüncü ölçüt için 76; beşinci ölçüt için 65; altıncı ölçüt için de ,71. Okuma işlemi esnasında kodlar ortaya konulmuş, kodlar bir araya getirilerek araştırmanın temaları oluşturulmuştur. Yapılan çözümlemeler sonucunda “insanların mutluluğunu önemseme” ve “geleceğe ilişkin kişisel” beklentiler temaları ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin yaratıcı yazma ürünleri incelendiğinde genel olarak çok özgün olmayan sıradan düşüncelerin yazıldığı görülmüştür. Aynı zamanda birçok yazının da akıcılıktan uzak olduğu, duygu ve düşüncelerin yeterince ve etkili bir şekilde edilmediği belirlenmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofDil Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleYaratıcı yazma ürünlerinin bazı ölçütler açısından değerlendirilmesine ilişkin nitel bir çalışmaen_US
dc.title.alternativeA qualitative study on the evaluation of creative writing products with respect to certain criteriaen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue151en_US
dc.identifier.startpage22 - 35-
dc.identifier.startpage22en_US
dc.identifier.endpage35en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid134927en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

134
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.