Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/41758
Title: | Sayı 28 (Temmuz 2010/II), ss. 11-26 A Study in the Dissemination of Reflective Practice Among English Language Instructors at Tertiary Level | Other Titles: | Üniversitelerde Görevli İngilizce Eğitmenleri Arasında Yansıtıcı Öğretimin Yaygınlaştırılması Üzerine Bir Çalışma | Authors: | Arslan, Recep Şahin Başağa, Nurten |
Keywords: | Eğitim, Eğitim Araştırmaları | Abstract: | Özet Bu çalışmanın amacı yansıtıcı öğretimi yabancı dil eğitmenlerinin mesleki gelişimlerinin bir parçası haline getirerek yüksek öğretimde mesleki gelişim uygulamalarının yaygınlaşmasını sağlamaktır. Çalışmada veri toplama yöntemi olarak yansıtıcı öğretim programı geliştirilmiş ve İngilizce eğitmenleri ile yüz yüze görüşmeler ve eylem araştırması yapılmıştır. Çalışmada yer alan eğitmenlerin eylem araştırmalarında öğretimlerinde karşılaştıkları sorunlara çözüm bulmada büyük bir uğraşı içerisine girdikleri ve çalışma sonucunda öğretim süreçlerini daha eleştirel bir açıdan ele almaları ile öğretime olan bakış açıları ve uygulamalarının değiştiği görülmüştür. Eylem araştırmalarında eğitmenler kendi öğretimlerini içeren öğrenci isteklendirmesinin artırılması, öğretmenlerin kendi dil kullanımlarının geliştirilmesi, anadilin (Türkçe) kullanımının en aza indirilmesi ve hedef dilin (İngilizce) yaygın olarak kullanımı gibi konularda eylem araştırması yapmışlardır. Bu sonuçlar eğitmenlerin mesleki başarıları için kendi öğretimlerine eleştirel yaklaşmaları ve yansıtıcı eğitim uygulamalarında daha çok yer almaları gerekliliğini ortaya koymaktadır. Bu araştırmada uygulanan yöntemi, diğer benzeri kurumlar kendi elemanları için benimseyip uygulayabilirler. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/41758 | ISSN: | 1301-0085 1309-0275 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Show full item record
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.